Gavo priminimą dėl energijos tiekėjo
Į 15min paskambinusi moteris pasakojo, jog praėjusią savaitę gavo du laiškus iš „Ignitis“, kuriais raginama pasirinkti elektros tiekėją. Tačiau laiškai adresuoti jos vyrui, kuris mirė 1999 metais.
Prieš 3–4 metus keitė skaitliuką mano vardu ir nebuvo jokių problemų, – sakė ji.
Pašnekovė pasakojo, jog paskambinus į „Ignitis“ išsiaiškinti, ji buvo informuota, jog mirus vyrui reikėjo persirašyti sutartį, tačiau ji to nežinojo.
„Man buvo šokas. Dabar pasirašėme sutartį, bet mirus vyrui nebuvau apie tai informuota, niekas manęs neperspėjo. Buto savininkė esu aš, Registrų centre viskas sutvarkyta, jie turi tai matyti. Be to, ir moku už elektrą kiekvieną mėnesį, nėra jokių skolų. Prieš 3–4 metus keitė skaitliuką mano vardu ir nebuvo jokių problemų. Man čia kažkas nesuprantamo“, – kalbėjo ji.
Klientai turi informuoti tiesiogiai
„Ignitis grupės“ ryšių su visuomene vadovas Artūras Ketlerius 15min sakė, jog įmonė apgailestauja dėl šios situacijos. Anot jo, laiškai, skirti buvusiems objektų savininkams, dažniausiai klientus pasiekia tuomet, kai nepranešama apie pasikeitusius savininkus (tiek pardavimo, tiek paveldėjimo ir kitais atvejais) ir už paslaugas toliau atsiskaitoma pagal sutartį su buvusiu savininku.
„Ignitis“, kaip ir kiti paslaugų teikėjai, negauna informacijos iš registrų apie savininkų pasikeitimus. Apie tai bendrovę klientai turėtų informuoti tiesiogiai“, – tvirtino jis.
A.Ketleriaus teigimu, atvejai, kai laiškai adresuoti buvusiems savininkams, nėra dažni. Visgi pasitaiko situacijų, kad klientai tik gavę laiškus, skirtus buvusiems klientams, prisimena, kad nėra informavę bendrovės apie pasikeitimus. Arba kai kuriais atvejais nėra užbaigę paveldėjimo procedūrų ar pan.
„Šiuo atveju su kliente susisieksime asmeniškai ir informuosime, ką ji turėtų daryti. Norime priminti klientams, kad tais atvejais, kai keičiasi objekto savininkas, turėtų būti informuojama apie pasikeitimą bei turėtų būti pateikti tai įrodantys dokumentai. Taip pat, naudodamiesi proga, norėtume paraginti gyventojus pranešti ir jeigu pasikeičia jų kontaktiniai duomenys – telefono numeris, el. paštas“, – komentavo jis.
A.Ketlerius pridėjo, jog informuoti „Ignitis“ apie pasikeitimus galima klientui patogiausiu būdu – klientų aptarnavimo centruose, telefonu, el. paštu.
Terminas pratęstas pusmečiui
15min primena, kad terminas, iki kada šalies gyventojai turi pasirinkti nepriklausomą elektros tiekėją, pratęstas pusmečiui. Į antrąjį liberalizavimo etapą patenkantys ir tiekėjo nepasirinkę vartotojai visuomeniniu elektros tiekimu galės naudotis ne iki šių metų pabaigos, bet iki 2022 m. vidurio.
Antrajame etape nepriklausomą tiekėją turi pasirinkti gyventojai, sunaudojantys 1000–5000 kWh per metus, iš viso apie 780 tūkst. namų ūkių.
Galutinis elektros rinkos liberalizavimo Lietuvoje terminas nesikeičia – projektas bus įgyvendintas iki 2023 m. pradžios.