„Payseroje“ atidaryta sąskaita verslininkui apkarto: negalėjo nei jos uždaryti, nei prieiti prie pinigų

Prieš du mėnesius elektroninio atsiskaitymo paslaugas teikiančioje įmonėje „Paysera“ bendrovės sąskaitą atsidaręs verslininkas Audrius Klimas niekaip negalėjo nei prieiti prie savo pinigų, nei vėliau – uždaryti šios sąskaitos ir atgauti joje turimas lėšas. Galiausiai šiuo atveju ėmus domėtis 15min, jis gavo pranešimą, kad sąskaita uždaryta, o pinigai bus grąžinti.
Paysera
Paysera / Lukas Balandis / BNS nuotr.

„Paysera“ klientu Audrius Klimas tapo dar 2017-aisiais – turėjo ir asmeninę, ir trijų įmonių sąskaitas.

„Paysera“ buvo pasirinkta kaip alternatyva tradiciniams bankams, nes kartais reikėjo daryti pavedimus į Švediją švediškomis kronomis. Tradiciniame banke pavedimas jomis kainuoja 29 eurus, nesvarbu, kokią sumą pervedant – net jei ir 1 kroną“, – kodėl pasirinko šios įmonės paslaugas 15min aiškino Audrius.

Lukas Balandis / BNS nuotr./Paysera
Lukas Balandis / BNS nuotr./Paysera

Pasak vyro, praėjusių metų pabaigoje jis sumanė pradėti naują automobilių nuomos, remonto, konsultacinės veiklos verslą ir tam tikslui įkūrė mažąją bendriją „Olytis“. Šiam tikslui atsidarė ir naują sąskaitą „Payseroje“.

„Ir tada prasidėjo linksmybės. Reikėjo užpildyti kliento pažinimo anketą, tą ir padariau. Netgi pateikiau JANGIS informaciją apie naudos gavėją, bet sąskaita buvo užblokuota arba, kitaip tariant, apribota, su prierašu, kad „Paysera“ neturi resursų patikrinti anketos ir reikės laukti neaišku kiek ir neaišku ko. Mano supratimu, nelabai yra ką tikrinti, kai aš ir taip ilgametis klientas, nauja tik įmonė“, – nesupranta Audrius.

Į šią naują, lapkričio 24-25 dienomis, atidarytą sąskaitą netrukus „įkrito“ ir pirmi klientų pinigai, tačiau prie jų vyras prieiti jau nebegalėjo.

„Tada laukiau, kol patikrins. Pradėjau raginti „Payserą“ , kad tai atliktų greičiau, nes norėjau iš įkritusių pinigų atlikti mokėjimus. Bet įmonė tiesiog vėl atsiųsdavo klausimus, į kuriuos jau atsakiau anketoje. Paskambinęs išsiaiškinau, kad atsakymai netinka“, – tęsė Audrius.

Nors verslininkas į klausimus ir vėl atsakė, ledai nepajudėjo. O gruodžio 16 dieną į šią nepasiekiamą sąskaitą mokėjimą atliko dar vienas klientas.

„Aišku, jau pyktis pradėjo imti, parašiau porą piktesnių laiškų ir, matyt, kažką labai įžeidžiau, nes tada išvis prie smulkmenų pradėjo kabinėtis – ne ten varnelę uždėjai ir t.t... Esmė, kad negaliu pinigų atgauti jau beveik du mėnesius. Atidariau sąskaitą kitame banke ir informavau prieš savaitę „Payserą“, kad grąžintų pinigus ir uždarytų sąskaitą, bet nuo to laiko negavau visiškai jokio atsakymo“, – 15min skundėsi į keblią situaciją įklimpęs vyras.

Paskutinis atsakymas, gautas iš įmonės prieš kreipiantis į 15min, jo teigimu, skambėjo taip: „Pagal dabartines „Paysera“ vidaus taisykles įmonės, užsiimančios prekyba transporto priemonėmis, šiuo metu negali naudotis įmonės paskyra. Informuosime apie bet kokius pasikeitimus ateityje“.

Šiuo atveju susidomėjus15min, Audrius pranešė, kad pagaliau iš „Paysera“ atsakymo sulaukė – laiške įmonė parašė, kad „likučio grąžinimas yra atliktas į jo pateiktus banko rekvizitus, o „MB Olytis“ sąskaita yra uždaryta“. Nuo šios sąskaitos atidarymo praėjo du mėnesiai.

„Paysera“ pasiaiškino

Tuo metu „Paysera“ klientų aptarnavimo departamento vadovas Deimintas Mažuolis 15min motyvuodamas Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu nekomentavo konkrečios Audriaus situacijos, tačiau pabandė pasvarstyti, kodėl šis procesas užtruko.

Jis teigė, kad teisės aktai griežtai įpareigoja visus bankus, elektroninių pinigų ir kai kurias kitas įstaigas įgyvendinti principą „Pažink savo klientą“.

„Tai finansų įstaigose įprastas procesas, užmezgant dalykinius santykius su klientu. Šio tarptautinio principo įgyvendinimas susijęs su pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencija. Atidarant sąskaitą mes prašome užpildyti kliento anketą, prisegti papildomus dokumentus ir atlikti kitus veiksmus. Pats pažinimo procesas skirtas suprasti, kas iš tikrųjų yra klientas, kuo jis verčiasi, kokia lėšų kilmė bei planuojamos operacijų apimtys. Kliento anketa pirmą kartą pildoma atidarant sąskaitą, o vėliau periodiškai atnaujinama, kad visi joje esantys duomenys būtų nauji ir aktualūs“, – aiškino D.Mažuolis.

Jo teigimu, paprastai kliento pažinimas – anketos užpildymas, jos patikrinimas, sutikrinimas viešuose registruose ir kituose nepriklausomuose šaltiniuose bei informacijos susitikslinimas – užtrunka nuo poros dienų iki 2 savaičių. Kliento pažinimas baigtas ir sąskaita, pasak jo, galima visavertiškai naudotis tada, kai nelieka jokių klausimų dėl kliento pažinimo.

„Apgailestaujame, kad šis pažinimo procesas kartais trunka ilgiau nei tikimasi, tačiau pradėdami dalykinius santykius su nauja įmone, visą informaciją vertiname kompleksiškai ir išsamiai, siekdami iš tikrųjų suprasti, kuo klientai versis“, – teigė „Paysera“ klientų aptarnavimo departamento vadovas.

Jis teigė suprantantis klientų lūkestį naudotis sąskaitą kaip įmanoma greičiau, tačiau pažinimo kelias einamas drauge su klientais – taigi ir nuo jų priklauso proceso trukmė.

„Taigi, momentą, kai galima visavertiškai naudotis sąskaita, nulemia daug veiksnių, o tarp jų – kliento atsakymų išsamumas, tikslumas, kaip greitai klientas surenka ir pateikia papildomus dokumentus, galiausiai – atvirumas ir geranoriškumas. Jeigu pažinimo eigoje pamatome reikšmingos, iki tol nepaminėtos informacijos, visada klientams siunčiame papildomus klausimus, tikslinamės, kad visa anketoje, dokumentuose ir nepriklausomuose šaltiniuose esanti informacija tarpusavyje sutaptų ir neliktų jokių neatsakytų klausimų“, – dėstė D.Mažuolis.

„Paysera“ nuotr./Paysera App
„Paysera“ nuotr./Paysera App

Jo teigimu, kartais tai sąskaitos atidarymo trukmę prailgina iki mėnesio, o išimtiniais atvejais – ir ilgiau.

Tuo metu verslo kliento iniciatyva sąskaita uždaroma ir jose buvusios lėšos pervedamos į kitą sąskaitą per maždaug vieną savaitę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis