Prognozės, kiek ateityje Lietuvai reikės dujų – skirtingos

Pigesnių dujų siekianti gauti Lietuva turėtų žinoti, kiek jų pirks ateityje. Taip aiškina mokslininkai. Tačiau prognozės, kiek reikės dujų šaliai, labai skiriasi, rašo „Lietuvos rytas“.
Dujinė viryklė
Dujinė viryklė / Šarūno Mažeikos/BFL nuotr.

Suskystintų dujų terminalą statysianti valstybinė įmonė „Klaipėdos nafta“ tvirtai įsitikinusi, kad dujų poreikis šalyje bus milžiniškas. Bendrovės specialistai prognozuoja, kad 2015-aisiais jų sunaudojimas Lietuvoje gali išaugti iki 5,12 milijardo kubinių metrų per metus. Taip tvirtinama Suskystintų gamtinių dujų terminalo projekto dokumentuose, rašo dienraštis.

Tuo metu Energetikos ministerija atsargiai prognozuoja dujų poreikį. Nacionalinėje energetikos strategijoje 2020 metams aptakiai prognozuojama, kad per metus reikės nuo 1,6 iki 3,7 mlrd. kubinių metrų dujų.

„Kiek kuriais metais dujų perkama, priklauso nuo daugelio aplinkybių dujų rinkoje. Esant nepagrįstai didelėms kainoms perkamas kiekis mažėja“, – tvirtino energetikos ministro patarėjas Kęstutis Jauniškis.

Lietuvos energetikos instituto neseniai atliktas tyrimas, kiek reikės Lietuvai dujų šilumai gaminti iki 2020 metų, parodė, kad šilumininkai kasmet pirks vis mažiau dujų. Dabar šilumai gaminti sunaudojama maždaug 1 mlrd. kubinių metrų dujų, o 2020 metais, anot mokslininkų, tam reikės daugiausia 200 mln. kubinių metrų dujų.

Mokslininkų įsitikinimu, jau 2014 metais didelė dalis šilumos bus gaminama deginant biodujas, komunalines atliekas, šiaudus, medienos kurą.

„Susieti su dujų vamzdžiu iš dalies liks tik didžiausi miestai, todėl tikrai nereikėtų prognozuoti didesnio dujų suvartojimo“, – „Lietuvos rytui“ tvirtino Lietuvos energetikos instituto Energetikos kompleksinių tyrimų laboratorijos vadovas Vaclovas Miškinis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų