„Viena iš minčių – vėl aš grįžtu prie mūsų valstybinio plėtros banko, garsiu pavadinimu ILTE – manau, kad galima pagalvoti, kad kelių fondas būtų šito banko rėmuose ir tas bankas būtų panaudotas finansuoti keliams kaip atskiram komerciniam projektui, po to, pavyzdžiui, susirenkant iš sunkiasvorio transporto įmokas už kelių panaudojimą“, – LRT radijui antradienį sakė R.Šadžius.
„Ir tai nebūtų mokesčių kėlimas, tai nebūtų kažkokia didelė papildoma našta mums visiems“, – kalbėjo finansų ministras.
Pernai lapkričio pabaigoje susitikęs su prezidentu Gitanu Nausėda R.Šadžius teigė, kad ILTE lėšos yra viena iš galimybių papildomam kelių finansavimui.
Spalį pristatydama 2025 metų biudžeto projektą Ingridos Šimonytės vadovaujama Vyriausybė pasiūlė kurti Infrastruktūros fondą, per kurį 2025–2027 metais būtų skiriama 1 mlrd. eurų gynybos pramonei, jūrų, oro uostų, geležinkelių ir energetikos infrastruktūrai, viešos ir privačios partnerystės projektams, duomenų centrams.
Numatyta, kad šiam fondui trejus metus po 50 mln. eurų skirtų Vyriausybė ir ILTE, o jo veiklos pradžia buvo numatyta 2025 metų antroje pusėje.
Gintauto Palucko Vyriausybės programoje numatyta įkurti Kelių fondą, skirtą valstybinių kelių tvarkymui bei naujos infrastruktūros juose statyboms. Taip pat numatoma sukurti naują kelių finansavimo modelį, padidinant savivaldybėms tenkančią lėšų dalį, sparčiau asfaltuoti žvyrkelius.
Kaip nurodoma programoje, keliams būtų skiriama didžioji dalis akcizo mokesčio pajamų, gautų už transporto priemonių naudojamą kurą, taip pat visos pajamos iš sunkiojo transporto kelių rinkliavos informacinės sistemos (vadinamojo e. tollingo).
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis lapkritį interviu BNS sakė, kad valstybiniams keliams finansuoti skirtas fondas galėtų būti įkurtas jau 2026 metais.
Šiemet keliams numatyta skirti 804 mln. eurų – 8,8 proc. mažiau nei praėjusių metų planas (882 mln. eurų).