Andrius Kubilius: „Susidaro įspūdis, kad Graikijos valdžia tiesiog tyčiojasi iš visos Europos“

„Susitarimas su Graikija yra įstrigęs, jokio progreso nėra ir tai nuvilia. Graikų derybinė taktika, kai lipama per galvas ir vietoje dokumentų yra pateikiami tik žodžiai, visus erzina“, – sakė finansų ministras Rimantas Šadžius po ketvirtadienio vakarą pasibaigusio Europos Sąjungos šalių finansų ministrų susitikimo.

– Pone Šadžiau, kodėl Liuksemburge nebuvo pasiekta susitarimo?

– Posėdyje buvo išklausyta visų pusių ir konstatuota, kad derybos sustojo, jokio progreso nėra, nors dėl kai kurių sudėtingų klausimų šiokių tokių kompromisų  pasiekta – turiu omenyje išlaidų mažinimą Graikijoje.

Kol kas kamuolys graikų pusėje, jie turi pajudėti pirmieji ir pateikti konkrečius įsipareigojimus. 

Tačiau realiai susitarimas įstrigęs ir tai nuvilia. Kol kas kamuolys graikų pusėje, jie turi pajudėti pirmieji ir pateikti konkrečius įsipareigojimus. Juokaujama, kad graikai visiems paaiškino, kas jiems netinka, bet nepaaiškino, kas jiems tiktų. Jų derybinė taktika, kai lipama per galvas, kai vietoje dokumentų pateikiami žodžiai, visus erzina. Tai turėtų baigtis.

– Ką Jūs manote apie Graikijos situaciją po liepos 1 dienos, jei nebus sumokėta skola TVF?

– Nemanau, kad liepos 1 diena taps katastrofa Graikijai. Taip, terminas sumokėti skolą TVF spaudžia labai smarkiai, neatmesčiau, kad ir pati Graikija savo derybinėje taktikoje šį argumentą naudoja.

Skolos negrąžinimas TVF yra rimtas dalykas, tačiau rinkos tai netraktuoja kaip valstybės bankroto. Europos Centrinis bankas remia Graikijos bankus tol, kol jie yra mokūs. Jei jie tampa nemokūs, įsijungia nemokumo procedūros. Tačiau dėl visų galimų nesklandumų, skolos nesumokėjimo, šalies reputacijos blogėjimo kentės Graikijos visuomenė, verslas, šalies ekonomika. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis