„Darbo grupė, apsvarsčiusi įvairias alternatyvas, priėjo prie išvados, kad tinkamiausias technologinis sprendimas – vandenyje plaukiojantis terminalas, kuriame būtų galimybė saugoti dujas“, – sakė R.Švedas.
Jis paaiškino, kad tai būtų laivas-saugykla, turintis dujų sudujinimo įrangą. Šis laivas nuolat stovėtų prie kranto, o prie jo priplauktų laivas nešėjas su dujomis.
Viceministro teigimu, toks sprendimas būtų vienas pigiausių ir sparčiausiai įgyvendinamas. Terminalą lengviausiai būtų galima prijungti prie mūsų magistralinių dujotiekių, meteorologinių sąlygų įtaka jam būtų minimali.
Paklaustas, kiek galėtų kainuoti toks suskystintųjų dujų terminalas, R.Švedas sakė, kad jo kaina galėtų siekti iki 200 mln. eurų (maždaug 700 mln. litų). Kaip būtų finansuojamos terminalo statybos, kol kas nėra aišku, tačiau, viceministro teigimu, suskystintųjų dujų terminalas vandenyje būtų „iš esmės“ pigesnis nei terminalas sausumoje.
R.Švedo teigimu, suskystintųjų dujų terminalas galėtų pradėti veikti 2014 metais.
Tam, kad terminalas galėtų sėkmingai veikti, viceministro teigimu, dar reikia baigti statyti dujotiekio liniją Klaipėda–Jurbarkas. Tai esą suplanuota padaryti per dvejus metus, tačiau finansavimo modelis dar nėra aiškus.