R. T. Erdoganas paskyrė naują Turkijos centrinio banko vadovą

Turkijos prezidentas Recepas Tayyipas Erdoganas (Redžepas Tajipas Erdohanas) vasario 2-osios vėlai vakare paskyrė naują šalies centrinio banko vadovą – buvusį JAV internetinės mažmeninės prekybos milžinės „Amazon“ vyriausiąjį ekonomistą Fatihą Karahaną.
CAGLA GURDOGAN / REUTERS
CAGLA GURDOGAN / REUTERS

Hafize Gaye Erkan (Halizei Gaje Erkan), kuri Turkijos centriniam bankui vadovauti buvo paskirta po R. T. Erdogano perrinkimo pernai gegužę, atsistatydino praėjusio penktadienio vakare, neatlaikiusi su jos šeima susijusio skandalo, kuris plačiai nuvilnijo per šalies žiniasklaidą.

Anksčiau užėmusi aukštas pareigas Volstryto finansų katile H. G. Erkan po pastarųjų Turkijos prezidento rinkimų prisijungė prie naujojo finansų ministro Mehmeto Simseko ir kitų rinkai palankių technokratų vadovaujamos komandos, kurią Vakarų analitikai laikė geriausia galimybe Turkijai nepasiekti bankų krizės ir ekonominės pražūties slenksčio.

Tačiau žiniasklaidos išpuoliai prieš pirmąją Turkijos centrinio banko vadovę moterį sukėlė investuotojams nerimo bei abejonių dėl R. T.  Erdogano skelbtų ekonominių reformų sėkmingo tęstinumo.

Kita vertus, H. G. Erkan karjera šiame poste baigėsi praėjus vos savaitei po to, kai Turkijos centrinis bankas paskelbė baigęs istorinę pinigų politikos griežtinimo kampaniją, per kurią bazinės palūkanos buvo kilstelėtos nuo 8,5 proc. iki 45 procentų.

Išsilavinimą Pensilvanijos universitete gavęs F. Karahanas ekonomisto karjerą pradėjo 2012-aisiais Niujorko federaliniame rezervų banke, prie „Amazon“ prisijungė 2022 metais, o pernai liepą buvo paskirtas H. G. Erkan pavaduotoju.

F. Karahanas tapo šeštuoju Turkijos centrinio banko vadovu per pastaruosius penkerius metus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis