„Lietuviški produktai pasižymi aukšta kokybe, natūralumu, tradiciniu skoniu, su įvežtiniais jie sėkmingai konkuruoja ir kaina. Tad didžioji dalis mūsų pirkėjų prioritetą jau ir iki šiol teikė Lietuvoje pagamintai produkcijai. Atsižvelgdami į savo pirkėjų lūkesčius, pirmenybę mūsų parduotuvių lentynose teikiame vietos gamintojų produkcijai. Nuosekliai plečiame jų pasiūlą ir taip kviečiame pirkėjus vartoti daugiau lietuviškų produktų bei palaikyti vietos gamintojus“, – sako „Maxima LT“, UAB generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.
„Maxima“ duomenimis, lietuviškų produktų paklausa auga. Tam įtakos turi aukšta jų kokybė, nes didelė dalis pirkėjų maisto kokybę sieja būtent su kilme – ypač mėsos, pieno, duonos gaminių, taip pat vaisių ir daržovių. Augantiems lietuviškų produktų pardavimams įtakos turi ir konkurencinga lietuviškų produktų kaina, šiems produktams dažnai taikomos akcijos bei nuolaidos. Paklausos didėjimas siejamas ir su pastaraisiais įvykiais: dalis gyventojų pirkdami ir vartodami daugiau lietuviškų produktų, taip išreiškia savo pilietinę poziciją ir palaikymą vietos gamintojams, kurių teikiamai produkcijai užsivėrė Rusijos rinka.
Lyginant rugpjūčio pradžios ir vidurio pardavimus, kai lentynose pasirodė Rusijos rinkai skirti pieno produktai ir vaisiai bei daržovės, pastebimas bendras pirkėjams svarbiausių – kasdienių lietuviškų produktų pardavimų augimas. Varškės produktų paklausa išaugo daugiau nei penktadaliu, sviesto – ketvirtadaliu, šviežių daržovių – taip pat ketvirtadaliu, mėsos gaminių – 7 proc. Augo ir grietinės, pieno, sūrių, jogurtų, įvairių pieno desertų pardavimai.
Šiuo metu prekybos tinklas „Maxima“ bendradarbiauja su 700 Lietuvos tiekėjų. Lietuvoje pagaminti ar išauginti produktai sudaro didžiąją „Maxima“ parduotuvėse siūlomo asortimento dalį. Tinklo parduotuvių lentynose lietuviški yra didžioji dalis pieno produktų, vaisių bei daržovių, šviežios mėsos bei mėsos gaminių, taip pat duonos, kulinarijos ir konditerijos gaminių. Priklausomai nuo produktų grupės lietuviškų produktų dalis bendrame asortimente sudaro nuo kelių iki daugiau nei 80 proc., o, lyginant 2013 ir 2014 metus, ši dalis bendrame asortimente augo iki 5 proc.
Rugpjūčio pradžioje Rusijai paskelbus visišką embargą daugumai maisto produktų, importuojamų iš ES, JAV bei kitų Vakarų šalių, prekybos tinklas „Maxima“ padėjo realizuoti į Rusiją neeksportuotus pieno produktus, taip pat kai kuriuos vaisius ir daržoves. Kovojant su Rusijos embargu, Žemės ūkio ministerija pasiūlė Lietuvoje organizuoti pilietinę akciją, kuri skatintų šalies gyventojus rinktis daugiau lietuviškų prekių ir taip palaikyti šalies gamintojus.