Planuojama, kad naujasis centras su moderniausia valdymo sistema pradės veikti 2018 metų pabaigoje, pranešė „Oro navigacija“.
„Naujasis skrydžių valdymo centras – itin svarbus objektas tiek valstybiniu, tiek Europos mastu. Jame bus įdiegta inovatyvi skrydžių valdymo sistema, kuri užtikrins pažangiausią skrydžių duomenų apdorojimą, dinaminį oro erdvės valdymą“, – pranešime sakė „Oro navigacijos“ laikinasis generalinis direktorius Mindaugas Gustys.
Pasak jo, Lietuvos ir Lenkijos oro erdvėje padidės skrydžių saugos lygis ir oro erdvės pralaidumas, sumažės orlaivių užlaikymai, orlaivių skrydžiai taps tiesesni, sumažės jų degalų sunaudojimas bei tarša.
„Oro navigacija“ BNS nurodė, kad konkurse taip pat dalyvavo „YIT Kausta“.
Daugiau nei 6 tūkst. kv. metrų ploto kompleksas su įmonės administracija bei mokymo centru iškils Eišiškių plente, kur šiuo metu veikia „Oro navigacijos“ mokymų centras.
Sistemos diegimui „Oro navigacija“ jau yra gavusi dalinį ES finansavimą, ji yra sudėtinė bendro Lietuvos ir Lenkijos projekto – Baltijos funkcinio oro erdvės bloko (Baltijos FAB) – dalis, kuriuo nuo 2012 metų siekiama užtikrinti saugų ir ekonomišką valstybių oro erdvės panaudojimą.
„Įvertinus geopolitinę situaciją ir pokyčius Europos oro eismo vadybos sistemoje, Baltijos FAB apsisprendė skrydžių valdymo sistemas vystyti kartu su pažangiausiais Europos oro navigacijos paslaugų teikėjais. Todėl kartu su Lenkijos PANSA šiais metais prisijungėme prie tarptautinio technologinio bendradarbiavimo aljanso „iTEC“. Tai leis naujame įmonės centre įdiegti naujausią skrydžių valdymo įrangą, kokią diegs ir kiti aljanso nariai – Lenkijos, Vokietijos, Olandijos, Didžiosios Britanijos, Norvegijos bei Ispanijos oro navigacijos paslaugų tiekėjai“, – tvirtino M.Gustys.
Centro rangovo konkursas dėl teismų ir įvairių pažeidimų strigo kelerius metus.
Šių metų vasarį dėl šiurkščių pirkimų procedūrų pažeidimų iš pareigų buvo atleistas ilgametis „Oro navigacijos“ vadovas Algimantas Raščius.
„Oro navigacija“ teikia oro erdvės naudotojams eismo valdymo, ryšio, navigacijos ir stebėjimo bei oro navigacijos informacijos paslaugas Lietuvos ir dalies Baltijos jūros oro erdvėje. Vilniuje yra įsikūręs įmonės valdomas jungtinis maršruto ir aerodromo skrydžių valdymo paslaugas teikiantis centras, o Lietuvos tarptautiniuose oro uostuose veikia trys aerodromo skrydžių valdymo centrai, kasmet užtikrinantys beveik 230 tūkst. saugių ir efektyvių kilimų bei tūpimų.