Į konferenciją „LiMA Day Vilnius 2013: „Marketingas 2020“ skaityti pranešimo atvykstantis Belgijos „Vlerick Business School“ profesorius, rinkodaros specialistas Stevenas Van Belleghemas sako, kad ateityje inovatyvios technologijos darys didelę įtaką konkurencingumui, o asmeniniai duomenys taps „naująja nafta“ ir pagrindine kompanijų „valiuta“.
„Kad galėtume strategiškai dėliotis ateities rinkodaros planus, turime iš anksto žinoti 2020 metų vartotojo portretą, suprasti jo mąstymą. Šiuo metu vartotojai leidžiasi „suviliojami“ ne daugiau 5 prekės ženklų: technologijos suteikia galimybę blokuoti nepageidaujamas reklamas bei apsisaugoti nuo kito informacinio triukšmo. Ateityje vartotojų duomenų bazė taps „naująja nafta“: turtingiausia kompanija bus ta, kuri sugebės surinkti vis kruopščiau saugomus vartotojų duomenis ir juos efektyviausiai panaudoti,“ – sako S. Van Belleghemas.
Šiuo metu vartotojai leidžiasi „suviliojami“ ne daugiau 5 prekės ženklų: technologijos suteikia galimybę blokuoti nepageidaujamas reklamas bei apsisaugoti nuo kito informacinio triukšmo.
Rinkodaros ekspertas išskiria tris veiksnius, kurie 2020 metais vartojimo įpročiams turės didelės įtakos. Tai visų pirma technologijų apogėjus ir visiška jų integracija kasdieniame gyvenime. Skaičiuojama, kad iki 2020 metų visame pasaulyje bus naudojama 2,5 milijardų išmaniųjų telefonų, todėl internetas ir skaitmenizacija bus neatsiejama kasdienio gyvenimo dalis.
Antras ne mažiau svarbus veiksnys – skaidrumas. „Vartotojai lengvai bet kuriuo metu galės sužinoti įvairių kompanijų finansinius rodiklius ir klientų atsiliepimus, todėl įmonės bus priverstos gerinti savo teikiamas paslaugas“, – įsitikinęs S. Van Belleghemas.
Jis neabejoja, kad technologijos dar efektyviau saugos vartotojus nuo nepageidaujamų reklaminių žinučių. Naujos media priemonės leis vartotojui dar geriau atsirinkti, kurios kompanijos žinią jis nori matyti. Patekti į 2020 metų vartotojo regos lauką taps ypatingai sudėtinga.
„Aktualumas – pagrindinis būdas pritraukti vartotoją ir išlaikyti jo dėmesį. Vartotojo duomenų bazė – nepamainoma, norint išlikti aktualiu, todėl kompanija pagal turimus duomenis turės sukurti tobulą asmeninę žinutę, kad pelnytų vartotojo dėmesį, – kalba S. Van Belleghemas. – Antroji kryptis – aktualaus turinio pateikimas. Turinys kuria istoriją ir suteikia žmonėms kai ką vertingo. Vis mažiau ir mažiau informacijos lieka apie jūsų produktą ir vis daugiau – apie tai, ką su tuo produktu klientas gali nuveikti.“
Jūsų pateikiama informacija yra lyg masalas žvejyboje.
S. Van Belleghemas pateikia keturis patarimus, norintiems šturmuoti ateities vartotojus. „Investuokite į savo media kanalą, – ragina jis. – Nuorodomis „pririškite“ turinį su savo puslapiu, kad žinutės be vietos neklajotų internete, be to, vartotojai lengvai galėtų naudotis ir dalytis jūsų informacija.“
S. Van Belleghemas teigia, kad turinys turi virsti masalu duomenų bazei: „Jūsų pateikiama informacija yra lyg masalas žvejyboje: kai dauguma kompanijų tiesiog mėto informacijos „sliekus“ į vandenį, kur „žuvys“ juos praryja ir nuplaukia tolyn, jūs savąjį pririškite prie virvutės ir atsargiai partempkite užkibusį „laimikį“ į savo aplinką. Pasinaudokite šia metafora naudodami turinį vartotojo duomenų rinkimui.“
Trečias svarbus momentas – didelių ir mažų istorijų mišinys. „Diena po dienos pasakojamos istorijos – 2020 metų rinkodaros filosofijos dalis, tik atidžiai rinkitės didelių ir mažų istorijų santykį. „Red Bull“ – nepamainomas tokių triukų meistras: karts nuo karto jie iškrečia ką nors nerealaus, apie ką kalba visas pasaulis, bet įprastai jie palaiko nuolatinį įprastų žinučių srautą“ – atkreipia dėmesį S. Van Belleghemas.
Turinys svarbu, bet dar svarbiau – tinkamas jo apipavidalinimas. Tinkamas istorijos „įvilkimas“ esą turi fenomenalų poveikį, todėl dizaineriai ateities rinkodaroje taps tiesiog nepamainomais.