„Mes galvojame, kad turime veržlią Lietuvą, kai jos vaikus moko tie, kurie nieko neišmano“, – pirmadienį konferencijoje „Metai po rinkimų“ sakė R.Dargis.
Pasak jo, kalbant apie šalies konkurencingumą, neišvengiamai reikia kalbėti ir apie švietimo sistemą.
Didelė Lietuvos bėda, kad per 60 proc. vaikų renkasi socialinius ar humanitarinius mokslus. Pasak R.Dargio, dėl to neramu pramonei – ar ras Lietuvos įmonės darbuotojų?
Pasak jo, socialinių ir humanitarinių mokslų pasirinkimo motyvas yra paprastas: „Kad tik nereikėtų mokytis.“
LPK prezidentas pasakojo, kad panaši situacija yra ir Švedijoje.
Mes galvojame, kad turime veržlią Lietuvą, kai jos vaikus moko tie, kurie nieko neišmano, – sakė R.Dargis.
„Pasirodo, Švedijos vaikai stipriausi mokydamiesi anglų kalbą, istoriją ir socialinius mokslus. O švedų pramonininkai susiėmę už galvos – kokia šalies laukia ateitis, jei visi bus anglų kalbos ar istorijos žinovai?“ – pasakojo R.Dargis.
Be to, pasak R.Dargio, Lietuvoje, kaip ir Švedijoje, į mokyklas dirbti ateina žemiausius įvertinimus gavę mokytojai.
„Reikia kelti mokytojo prestižą, atlyginimus, kad į mokyklas ateitų protas“, – sakė R.Dargis.
Pasak R.Dargio, Lietuva gali sulaukti dienos, kai šalyje liks mažiau nei 2,7 mln. gyventojų. Daugiausia susitrauks darbingo amžiaus žmonių grupė.
„Prognozės Lietuvai – išlaikytinių skaičius tik didės, didės ir spaudimas viešiesiems finansams. Reikės daugiau pinigų pensijoms, socialinei paramai, sveikatai, tai reiškia mažėjantį konkurencingumą, lėtesnį ekonomikos augimą“, – sakė R.Dargis.
Pramonininkams nerimą taip pat kelia imigracijos problema: „Reikia diskutuoti, kaip atverti duris tiems žmonėms, kurių mums reikės. Tikėtis, kad bus kažkokia europinė politika, turbūt neverta. Čia yra kiekvienos ES valstybės atskiras klausimas.“
LPK prezidentas taip pat aiškino, kad būtina spręsti darbo santykių liberalizavimo klausimą, valdžia turėtų bendradarbiauti su verslu, rengdama naują energetikos strategiją.
R.Dargis suabejojo, ar investicijos energetikos sektoriuje atsipirks. Pavyzdžiui, SGD terminalas, panašu, suteiks galimybę tik atsivežti daugiau, bet ne pigesnių, dujų.