„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2023 11 17 /17:30

Šimtatūkstantinę baudą už prastą darbą gavęs Lietuvos paštas teisinasi – ne viskas taip blogai

Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) akcinei bendrovei Lietuvos paštas paskyrė 184 489 eurų baudą už teisės aktuose nustatytų kokybės rodiklių neįvykdymą, rašoma RRT pranešime spaudai. Pats Lietuvos paštas netruko pateikti savo komentaro - bendrovės atstovai pripažino susidūrusi su iššūkiais, tačiau pabrėžė ir pozityvius veiklos aspektus.
Lukas Balandis/BNS nuotr. Lietuvos paštas
Lietuvos paštas

Pastaruosius kelerius metus, RRT duomenimis, nuosekliai prastėja Lietuvos pašto tarptautinių pirmenybinių korespondencijos siuntų, siųstų tarp ES valstybių narių, kokybės rezultatai.

„Bendrovė neužtikrino tarptautinių pirmenybinių korespondencijos siuntų pristatymo tarp Europos Sąjungos šalių per nustatytus terminus. Dėl to šiemet skyrėme baudą už kokybės įpareigojimų neįvykdymą tarptautinėje dalyje“, – aiškina Jūratė Šovienė, RRT tarybos pirmininkė.

RRT ekspertai vykdydami tyrimą nustatė, kad Lietuvos paštas, kaip universaliosios pašto paslaugas teikėjas, 2022 metais neįvykdė nustatytų kokybės reikalavimų tarptautinėje dalyje ir ženkliai atsilieka nuo kitų ES šalių.

Palyginus Lietuvos pašto kokybės rodiklius su Estijos, Latvijos ir Lenkijos, matyti, kad iš Lietuvos siunčiamos pirmenybinės korespondencijos siuntos į ES valstybes nares vidutiniškai keliauja 16 proc. ilgiau nei siunčiamos iš Lenkijos, 43 proc. ilgiau nei siunčiamos iš Estijos ir net 49,5 proc. ilgiau, nei siunčiamos iš Latvijos.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Lietuvos pašto logistikos centras
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Lietuvos pašto logistikos centras

Į kai kurias ES valstybes nares pirmenybinės korespondencijos siuntos iš Lietuvos keliauja ilgiau nei 10 dienų, pavyzdžiui, į Bulgariją, Čekiją, Daniją, Suomiją, Rumuniją, Ispaniją, o į Kiprą keliauja apie pusę mėnesio, t. y. 14,8 dienos.

Šis RRT nutarimas per vieną mėnesį nuo jo gavimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir sąlygomis.

Lietuvos pašto atsakymas: greitesnės paslaugos būtų brangesnės

Lietuvos paštas šiuo metu vertina Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) skirtą baudą ir susipažįsta su reguliatoriaus pateiktais argumentais, nurodoma išplatintame komentare.

„Bendrovė pripažįsta 2022 metais susidūrusi su iššūkiais, užtikrinant aukščiausią tarptautinių siuntų pristatymo kokybę. Šiuo metu Lietuvos paštas įgyvendinama tarptautinių siuntų pristatymo paslaugos kokybės gerinimo planą, jau 2023 metais fiksuojami smarkiai pagerėję šios paslaugos teikimo rodikliai. Atkreipiame dėmesį, kad šiuo metu Lietuvos paštas sėkmingai vykdo 9 iš 11 universaliųjų pašto paslaugų teikimo kokybinių reikalavimų. Pastaruosius nustato ir stebi bendrovės veiklą prižiūrinti ir reguliuojanti RRT“, – rašo Lietuvos pašto atstovai.

Bendrovė taip pat nurodė, kad kalbant apie tarptautinių pašto siuntų pristatymą, jų pristatymo kelias apima ne vieną logistikos grandį bei šalį.

„Tai reiškia, kad atsakomybę už siuntos greitį prisiima visi logistinės grandinės dalyviai – tarp jų ir kitų šalių pašto operatoriai. Pastarųjų darbo kokybės Lietuvos paštas kontroliuoti negali. Svarbu paminėti, kad tose tarptautinių siuntų pristatymo proceso dalyse, už kurias atsakingas yra tik Lietuvos paštas, 2023 metais kokybinius rodiklius pagerinti pavyko“, – rašoma komentare.

Siekdamas gyventojams užtikrinti kuo palankesnes universaliųjų pašto paslaugų kainas, Lietuvos paštas visada stengiasi rasti balansą tarp paslaugų teikimo kaštų ir siuntų pristatymo terminų.

„Trumpesnis tarptautinių siuntų pristatymo terminas, kokio reikalauja RRT, išaugintų šių paslaugų kainą klientams, kai dauguma jų linkę rinktis pigesnį, bet galimai lėtesnį siuntų pristatymo būdą“, – nurodo Lietuvos paštas.

Lietuvos pašto 2023 m. spalio mėnesį vykdyta internetinė klientų apklausa atskleidė, kad į klausimą „Kiek tikėtina, kad naudotumėtės Lietuvos pašto laiškų siuntimo paslaugomis, jeigu laiškai į ES šalis būtų pristatomi per 3 d.d., tačiau siuntimo kaina būtų ženkliai didesnė (pavyzdžiui: 5 – 10 kartų)?“ 85 proc. respondentų atsakė neigiamai.

Trumpesnis tarptautinių siuntų pristatymo terminas, kokio reikalauja RRT, išaugintų šių paslaugų kainą klientams

„Galiausiai pastebime, kad Lietuvos paštui keliami kokybiniai siuntų pristatymo Lietuvoje rodikliai šiuo metu yra ne tik sėkmingai vykdomi, bet net viršijami“, – komentare teigia Lietuvos pašto atstovai.

2023 m. pirmąjį pusmetį 91,7 proc. pirmenybinės korespondencijos gavėjams buvo pristatyta kitą darbo dieną (RRT įpareigojimas, kad rodiklis būtų ne mažesnis nei 85 proc.); 97,8 proc. nepirmenybinės korespondencijos pristatė ne vėliau kaip 2 darbo dienos nuo išsiuntimo (RRT reikalavimas, kad rodiklis būtų ne mažesnis nei 85 proc.).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs