RRT: pašto rinkos pajamos per metus augo 6,5 proc. iki 273,8 mln. eurų

Bendrosios pašto rinkos pajamos 2023 metais siekė 273,8 mln. eurų ir buvo 6,5 proc. didesnės negu 2022 metais.
Paštomatai
Paštomatai / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Pagal pajamas didžiausias rinkos dalis užėmė Lietuvos paštas (26,4 proc.), „DPD Lietuva“ (19,6 proc.), „Venipak Lietuva“ (12,1 proc.), „DHL Lietuva“ (10,2 proc.) ir „Omniva LT“ (9,2 proc.), pranešė Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT).

Pernai išsiųstų pašto siuntų skaičius siekė 86 mln., didžiąją dalį (67,6 proc.) visų pašto siuntų sudarė pašto siuntiniai.

„Lietuva su tokia aukšta pašto siuntinių dalimi yra viena iš lyderių Europoje, nes daugelyje šalių didžiąją dalį siuntų vis dar sudaro korespondencija“, – pranešime sakė RRT Strateginio valdymo grupės patarėja Viktorija Goferienė.

Pajamos už pašto siuntinius pernai siekė 79,1 proc. bendrųjų pašto sektoriaus pajamų – 216,5 mln. eurų.

Paskutinį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, pašto siuntinių skaičius padidėjo 18,5 proc. iki 2,4 mln., korespondencijos siuntų skaičius padidėjo 6,3 proc., tačiau per visus metus korespondencijos siuntų skaičius mažėjo 17,1 proc. ir siekė 33 mln.

Investicijos į pašto tinklo, įskaitant paštomatų, plėtrą ir modernizavimą sumažėjo 34,7 proc. iki 12,2 mln. eurų.

„Pagrindinės investicijos į fizinio pašto tinklo plėtrą praktiškai jau padarytos. Ateityje, tikėtina, investicijos bus skiriamos pašto tinklo palaikymui, modernizavimui, inovatyvių technologinių sprendimų diegimui, logistikos sistemų tobulinimui“, – aiškino V.Goferienė.

Paštomatų skaičius augo 17,5 proc. iki 1787, iš jų 99 – kaimiškose vietovėse. Metų pabaigoje daugiausia paštomatų, kaip ir prieš metus, turėjo „Omniva LT“ (27,9 proc.), Lietuvos paštas (24,4 proc.), „DPD Lietuva“ (18 proc.), „Venipak Lietuva“ (15,1 proc.), „Itella Logistics“ (14,4 proc.).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis