Esą ir be kaimynų krovinių, veiklos valstybės valdoma „Klaipėdos nafta“ nepritrūks, praneša LTV „Panorama“.
„Pabandėm – viskas gerai. Dabar jeigu toliau mūsų Baltarusijos kaimynai norėtų ketintų bendradarbiauti, jeigu norėtų užsakinėti krovos darbus Klaipėdos terminale, mes pasiruošę rimtai svarstyti, jau netgi aptarti pagrindiniai principai. Jeigu mūsų Baltarusijos kaimynai nenorės to daryti, tai mums irgi nėra bėda. Mes nieko nepralošiame, nes, kaip žinia, “Klaipėdos nafta„ dirba 100 proc. savo pajėgumo“, – teigė energetikos viceministras Romas Švedas.
Praeitą savaitę „Klaipėdos nafta“ teigė, kad vis dar nėra užtikrinta dėl bendradarbiavimo. Lietuvos premjeras tikino, kad politinis pritarimas yra, liko susitarti abiejų šalių kompanijoms dėl komerciškai naudingos sutarties. Tačiau Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka interviu „Litovskij Kurier“ Lietuvą peikė, jog ši keldama reikalavimus nesistengia, kad Baltarusijai skirta nafta keliautų per Klaipėdą.
Baltarusijos naftos perdirbimo gamyklos per metus pajėgia perdirbti per 20 mln. tonų. Pusę šio kiekio Minskas teigia pirksiąs Venesueloje. Esą Baltarusija taip pat žadėjo nuo sausio per Klaipėdą mažiausiai dvejus metus perkrauti po 2,5 mln. tonų. Tačiau tuo pat metu Minskas skuba iki gruodžio vidurio susitvarkyti visus formalumus, kad prisijungtų prie NVS Ekonominės erdvės. Tuomet A.Lukašenkai atsivertų naujos galimybės reikalauti, kad Kremlius jau nuo sausio panaikintų muitus rusiškiems energetiniams ištekliams.