Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Rūbus su „pakalikais“ gaminsianti „Vilaugė“ – pirmoji Baltijos regione, gavusi „Universal Studios“ licenciją

Drabužius vaikams su prekiniu ženklu „OXOX“ siuvanti UAB „Vilaugė“ tikisi, kad netrukus rūbų pardavimai šoktels regimai – įmonė pasiekė tai, ko nepavyko padaryti nė vienai Baltijos šalių tekstilės bendrovei. Bendradarbiaudama su Švedijos licencijavimo bendrove „Vilaugė“ pasirašė licencijavimo sutartį su „Universal Studios“ ir gavo teisę savo produktą puošti visame pasaulyje vaikų pamėgtais animaciniais personažais „Minions“ arba lietuviška versija „Pakalikais“ (ar Lietuvoje pakrikštytais originaliu „pimpačkiukų“ vardu). Įmonės vadovė Loreta Šatkuvienėplanuoja, kad pirmuosius drabužius su „pakalikų“ atvaizdu mažiesiems galės pasiūlyti jau gegužę.
„Minions“ personažai
„Minions“ personažai

Geidžiamiausias personažas

„Pakalikai“ – ne pirmieji ant įmonės „Vilaugė“ siuvamų vaikiškų drabužių su „OXOX“ prekiniu ženklu atsidursiantys personažai. 2014 metų rudenį vaikų drabužius pradėjome puošti Vytauto V. Landsbergio pasakos personažu lapiuku Pūkiu. Šis sprendimas pateisino lūkesčius – kolekcija išties buvo labai populiari. Supratome, kad gamindami vaikų rūbus turime atsižvelgti į dviejų auditorijų poreikius – tėvai nori kokybiško rūbo, vaikai – jiems mielo. Taigi taip ir pradėjome galvoti apie pasauliniu mastu populiaraus animacinio personažo naudojimo licenciją“, – prisiminė įmonės vadovė L.Šatkuvienė.

Įmonės „Vilaugė“ direktorė pasakojo, kad pasirinkimas ant siuvamų gaminių vaizduoti būtent „Minions“ – tikrai neatsitiktinis. Pirmiausia, anot jos, „pakalikai“ šiuo metu yra vieni geidžiamiausių personažų licencijavimui. „Jie be galo populiarūs, visame pasaulyje, tad nusprendėme šią bangą palaikyti ir Lietuvoje“, – kalbėjo verslininkė.

„Pakalikai“ – didžiausia šių dienų vaikų aktualija. Tai įrodė ir Anglijoje atlikti vaikų kalbos tyrimai, kurių duomenimis, populiariausias mažųjų lūpose skambantis žodis yra „Minions“. Ne ką mažiau svarbus veiksnys, jos teigimu, ir „pakalikų“ universalumas – minėtais personažais domisi ir mergaitės, ir berniukai, o tai leidžia tikėtis, kad bus pasiekta visa tikslinė auditorija.

„Scanpix“ nuotr./„Minions“ animaciniai personažai
„Scanpix“ nuotr./„Minions“ animaciniai personažai

L.Šatkuvienė pasakojo, kad atsižvelgta ir į tai, jog liepą Lietuvoje įvyks filmo „Minions“ premjera. Įmonė numatė, kad po jos „pimpačkiukų“ populiarumas turėtų išaugti dar labiau – o kartu dar paklausesnė taps ir gaminama produkcija.

Pirmieji Baltijos regione

Licencijos sutartį su „Universal Studios“ įmonė „Vilaugė“ pasirašė bendradarbiaudama su Švedijos licencijavimo bendrove. „Su minėta Švedijos įmone buvau susidūręs prieš kelerius metus ir puikiai žinojau, kuo ji užsiima. Tai – „Universal Studios“ atstovė mūsų regionui. Tai didžiulė įmonė, atstovaujanti daugiau nei 80 pasaulyje puikiai žinomų prekinių ženklų, tokių kaip „Hello Kity“, „Little Pony“ ir pan.“, – pasakojo rinkodaros konsultantas, UAB „Vilaugė“ rinkodaros partneris Nerijus Kalinauskas.

„Mums susisiekus su licencijavimo bendrove, jos darbuotojai buvo kiek nustebę – Baltijos regiono verslininkai itin retai ryžtasi į juos kreiptis. „Jau gavus licenciją, tai yra – pasirašius sutartį, jie mums ir pasakė – esate pirmieji drabužių gamintojai Baltijos regione, gavę tokią licenciją“, – džiaugėsi jis.

asmeninio arch. nuotr./Nerijus Kalinauskas
asmeninio arch. nuotr./Nerijus Kalinauskas

Paklaustas, ko labiausiai baiminosi, prieš siųsdamas užklausą tokios pasaulio milžinės kaip „Universal Studios“ licencijai gauti N. Kalinauskas atviravo šiek tiek abejojęs, ar smulkiajam verslui išvis tai yra įmanoma. „Po kelis šimtus parduotuvių turinčios įmonės dėl to turbūt gali būti ramesnės, nežinojau ar smulkiajam verslui apskritai tai yra įmanoma. Tačiau patirtis parodė, kad taip. Svarbiausia, nepaisant įmonės dydžio, atitikti licencijavimo sutarties sąlygas, kurios visiems panašios“, – dėstė rinkodaros konsultantas.

Sunkiausia – įvertinti galimybes

Viena svarbiausių prekės ženklą naudoti leidžiančios licencijos gavimo sąlygų – suma, kurią įmonė gali už ją sumokėti. Atskleisti, kiek tai atsieis „Vilaugei“, N. Kalinauskas negalėjo – tai komercinė paslaptis. „Dažniausiai yra sutariama, kad licenciją įsigijusi įmonė sumokės 15 proc. nuo būsimos apyvartos. Aišku, yra nustatoma ir tam tikra suma, kurią būtų privaloma sumokėti jos nepasiekus“, – pasakojo jis.

Svarbiausia, nepaisant įmonės dydžio, atitikti licencijavimo sutarties sąlygas, kurios visiems panašios, – teigė rinkodaros konsultantas.

Anot „Vilaugės“ rinkodaros partnerio, sunkiausia yra tai, kad tą apyvartą reikia pabandyti apskaičiuoti iš anksto. „Reikia gerai įvertinti savo galimybes. Apskaičiuoti, kiek drabužių įmonė galėtų pagaminti, kiek parduoti. Tuos duomenis bendrovė ir pateikia „Universal Studios“, kuri ir taria paskutinį žodį – „taip“ ar „ne“. Mus, kaip matote, atsakymas nudžiugino“, – šypsojosi N. Kalinauskas.

Tiesa, numatyti apyvartą, savaime aišku – ne viskas. „Drabužių verslo specifika tokia, kad norėdamas išleisti naują kolekciją, turi turėti ar iš kur nors gauti nemažą sumą pinigų. Nusipirkti medžiagas, sumokėti atlyginimus darbuotojams ir pan. turi dar negavęs nė cento už tai, ką darai. Taigi – tam, kad „pimpačkiukų“ projektas įvyktų, mums reikėjo nemažai apyvartinių lėšų, tad pagalbos kreipėmės į vieną iš finansų įstaigų, kuri iš Invegos fondo mums suteikė paskolą licencijos įsigijimui ir projekto vystymui“, – aiškino konsultantas.

„Invegos“ fondas valdo kelias finansines priemonės, skirtas smulkiajam ir vidutiniam verslui pagerinti ir palengvinti finansavimo gavimą. Pastebėta, kad nuo 2014 m. verslininkai ėmėsi įgyvendinti didesnės apimties verslo projektus, daugiau nei pusė smulkiųjų įmonių savo lėšas skyrė verslo plėtros planams. 2014 m. Invega suskaičiavo 300 tokių verslo projektų, daugiau nei pusė iš jų – regionuose.

Nežiūri pro pirštus

N. Kalinauskas pasakojo, kad licencijos gavimo procedūra nuo tada, kai buvo išsiųstas užklausimas, iki jos patvirtinimo truko apie du mėnesius. „Veikiausiai tai galima padaryti ir greičiau, tačiau tarp mūsų ir JAV, kur yra įsikūrusi „Universal Studios“, yra nemažas atstumas. Šiuo atveju aš kalbu tik apie licencijos naudoti prekės ženklą Baltijos regione gavimą, o derinimo procesai vyksta ir dabar, ir dar kurį laiką vyks“, – kalbėjo „Vilaugės“ atstovas.

Mums pavyko sutarti, kad galėsime drabužius papuošti lietuviškais užrašais – tai OXOX drabužiams suteiks papildomos vertės ir unikalumo, – pasakojo N.Kalinauskas.

Anot jo, „Universal Studios“ į savo prekinio ženklo platinimą žiūri itin rimtai. „Deramės dėl kiekvienos detalės. Pradedant nuo medžiagos, produkto etiketės, reklamos plakatų iki parduotuvės stendų. Galiausiai, jiems svarbu ir produkto, ant kurio puikuosis „Minions“, kokybė. Siekdami ją įrodyti, turėjome gauti dokumentus, patvirtinančius produkto atitiktį Europos Sąjungos kokybės standartams. Be to, prieš pristatydami produktą į parduotuves, pagal numatytas sąlygas jį dar turime nusiųsti į pačią JAV – „Universal Studios“ patikrai. Mums pavyko sutarti, kad galėsime drabužius papuošti lietuviškais užrašais – tai OXOX drabužiams suteiks papildomos vertės ir unikalumo, – atviravo N. Kalinauskas.

Rinkodaros konsultantas pabrėžė, kad „Universal Studios“ nenuleidžia akių nuo licenciją naudoti jų prekės ženklus gavusių įmonių ir jau įsibėgėjus darbui. „Kadangi sutarta yra mokėti tam tikrą procentą nuo apyvartos, jiems kas 3 mėn. turi būti pristatytos ataskaitos. Be to, bet kuriuo metu gamybos ir platinimo proceso patikrinti gali atvykti auditas.

Paklaustas, kokia didžiausia bausmė grėstų už numatytų sąlygų nesilaikymą, N.Kalinauskas neabejojo – prekybininkui didžiausia bausmė būtų, jei tokia pasaulinės rinkos žaidėja kaip „Universal Studios“ nutrauktų su juo sutartį. O tai padaryti, jei nesilaikoma sąlygų, ji gali bet kada.

„Vilaugės“ rinkodaros partneris pabrėžė, kad „Universal Studios“ ne tik kelia daug reikalavimų, bet ir nepriekaištingai vykdo savo įsipareigojimus. „Ši gigantė turi sukūrusi didžiulę sistemą, prisijungimus prie jos gauni tik gavęs licenciją, o ten – visa galybė informacijos. Pradedant nuo spalvų kodų, galybės iliustracijų ir baigiant tuo, kad mums pateikiama absoliučiai visa informacija apie „pakalikų“ gyvenimą pasaulio žiniasklaidoje, įvairiose pasaulio rinkose ir t.t.“, – įspūdžiais dalinosi N. Kalinauskas.

Prekybininkui didžiausia bausmė būtų, jei tokia pasaulinės rinkos žaidėja kaip „Universal Studios“ nutrauktų su juo sutartį.

Tikisi sėkmės

1998-aisiais įsikūrusi įmonė „Vilaugė“ tada buvo viena iš daugelio Lietuvos bendrovių, siuvančių garsiems skandinavų prekių ženklams, tokiems kaip „H&M“, „Lindex“, „Seppala“ ir pan. Atėjus ekonominiam sunkmečiui ir sumažėjus užsieniečių užsakymų, įmonės ėmėsi vystyti savo prekės ženklą – 2007-aisiais paleista pirmoji vaikiškų drabužių linija su „OXOX“ ženklu.

Bendrovė aktyviai vysto „OXOX“ prekinį ženklą Lietuvoje ir už jos ribų: prekiauja OXOX prekinio ženklo parduotuvėse Vilniuje ir Kaune, vysto didmeninę prekybą, bei internetinę parduotuvę eoxox.com. Šių metų pradžioje „OXOX“ vaikiškais drabužiais „Vilaugė“ pradėjo prekiauti didžiausioje Prancūzijos vaikiškų prekių internetinėje parduotuvėje godsavethekids.com., o greitu metu Baltijos regionui tieks rubūs su „Minions“ atvaizdais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai