„Linavos“ žiniomis, Rusijos Federacijos valstybinės autotransporto priežiūros valdybos pareigūnai sistemingai griežtina iš Lietuvos terminalų ir muitinės sandėlių gabenamų krovinių kontrolę – tokiems vežimams reikalauja trečiųjų šalių leidimų, trečiadienį rašo dienraštis „Verslo žinios“.
Tikslinio naudojimo kontrolė, asociacijos žiniomis, bus itin sugriežtinta š. m. vasario 13-26 dienomis ir Rusijos vidiniuose postuose. Šiuo metu šalies vežėjai, gabendami krovinius iš trečiųjų šalių iš Lietuvos terminalų, naudoja dvišalius leidimus, jų turi gerokai daugiau nei trišalių.
„Rusija visuomet gina savo rinką įvairiais metodais, taip pat ir administraciniais, jie turi tokią galimybę ir, aišku, ja naudojasi“, – sako asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.
Jis aiškina, kad su rusais vyksta ilgametis ginčas dėl vežimo rūšies nustatymo. Lietuviai mano, kad pagrindinis rodiklis – iškrovimo ir pakrovimo vieta. „O rusai kartais pradeda traktuoti savotiškai – pagal prekės kilmę. Tai nepriimtina nei mums, nei kitų šalių vežėjams. Šiais globalizacijos laikais, vykstant tarptautinei prekybai, negalima paisyti tik prekės kilmės arba siuntėjo ar gavėjo registracijos. Siuntėjas ar gavėjas gali būti nors ir Mėnulyje. Jei pakrovimo vieta yra Lietuvoje esantys terminalai, o viskas iškraunama Rusijoje – tai yra dvišalis vežimas ir jokių ginčų negali būti“, – dėsto A. Kondrusevičius.
Anot jo, Lietuvos vežėjai rusų taikiklyje atsidūrę jau senokai.
Susisiekimo ministerijos Kelių ir civilinės aviacijos departamento direktorius Šarūnas Baublys svarsto, kad apginti būtų sunku tuos vežėjus, kurie tik formaliai sukeičia dokumentus, krovinį į Lietuvą įveža ir paskui į Rusiją gabena tas pats vežėjas su ta pačia transporto priemone.