Rusijos muitinės ir valstybinės transporto priežiūros inspekcijos pareigūnai pastaruoju metu sugriežtino kontrolę kroviniams, gabenamiems iš Lietuvos terminalų ir muitinės sandėlių, tikrindami ar tokiems vežimams yra trečiųjų šalių leidimai. Tokių leidimų neturintiems vežėjams neleidžiama kirsti sienos, jie grąžinami į šalį, iš kurios atvyko. Anksčiau Lietuvos vežėjams užtekdavo dvišalių leidimų, todėl jie susiduria su neplanuotomis problemomis.
Kai kurie vežėjai tvirtina, kad tokiu būdu Rusija nesilaiko CMR konvencijos, kurioje reglamentuojamas prekių gabenimas tarp dviejų šalių – Lietuvos ir Rusijos.
„Mūsų krovinys iš Vokietijos. Lietuvoje perkrovėme krovinį į lietuviškas mašinas, tačiau dokumentai liko vokiški. Todėl Rusijos pareigūnai neįleidžia“, – trečiadienį pasakojo bendrovės „Klaiprema“ direktorė Alina Chamanskienė.
Mūsų krovinys iš Vokietijos. Lietuvoje perkrovėme krovinį į lietuviškas mašinas, tačiau dokumentai liko vokiški. Todėl Rusijos pareigūnai neįleidžia, – pasakojo A.Chamanskienė.Pasak verslininkės, įmonės gabenamas krovinys nėra greitai gendantis, bet „klientai laukia, o vežėjai skaičiuoja nuostolius“. Bendrovė šiuo metu ieško galimybių įvežti prekes į Rusiją, galbūt pavyks pakeisti dokumentus. A.Chamanskienė taip pat užsiminė, jog teko girdėti, kad kai kurie vežėjai „pravažiuoja už didelius pinigus, kiti nepatenka pas tuos, kam galima perduoti pinigus“.
Tikslus dėl naujos tvarkos prie sienos sugaišintų vežėjų skaičius nežinomas. Su problema susiduria per bet kurią sieną su Rusija keliaujantys vežėjai.
A.Kondrusevičius: trukdžiai „daugiau biurokratiniai“
A.Chamanskienė taip pat pasakojo, esą apie naują tvarką vežėjai sužinojo atvykę į Latvijos ir Rusijos pasienį antradienį – vasario 1-ąją. Anksčiau informacijos apie tai esą nebuvo. Tuo tarpu Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ tvirtina, kad dokumentų tikrinimo tvarka įvažiuojant į Rusiją pasikeitė nuo Naujųjų, tačiau tik šios savaitės pradžioje rusai ją ėmė taikyti ypač uoliai. Taip pat „Linava“ tikina, kad informacija vežėjams teikiama nuolat.
„Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius trečiadienį tvirtino, kad nesutarimai – ne politiniai, o „daugiau biurokratiniai“. „Sakyčiau taip – biurokratiniai trukdžiai lygiame mūsų kelyje“, – kalbėjo vežėjų atstovas.
Anot jo, nuo sausio 1-osios Rusijoje pasikeitė institucijos, tikrinančios atvykstančių prekių dokumentus pagal naujai gautas instrukcijas: Valstybinės transporto priežiūros inspekcijos darbą perėmė muitininkai. Jie tikrina atvykstančių prekių dokumentus pagal naujai gautas instrukcijas.
„Tai technologinis pervežimo rūšies nustatymo klausimas. Šiuo atveju, kai pradėjo kita institucija tikrinti leidimus, jie galbūt šiek tiek klaidingai ir ne mūsų naudai traktuoja vieną ar kitą momentą“, – kalbėjo A.Kondrusevičius.
Pašnekovas tikino, kad jau sutarta, jog kitą savaitę „Linavos“ ir Susisiekimo ministerijos atstovai Rusijoje susitiks su šios šalies Transporto ministerijos, Valstybinės transporto priežiūros inspekcijos ir šalies vežėjų asociacijos atstovais. Preliminariai kaip susitikimo diena numatytas kitas antradienis. „Susėsime, manyčiau, normaliai pabendrausime ir rasime kažkokią išeitį“, – sakė A.Kondrusevičius.
A.Chamanskienė kalbėjo, kad vežėjams laukti iki kitos savaitės kainuos brangiai.
Tai ne pirmas atvejis, kai Lietuvos vežėjai stringa pasienyje su Rusija. Panaši situacija buvo susiklosčiusi 2009 metų rugpjūtį ir gruodį.