Rusijoje atidaryta rekordiškai daug „sovietinių“ universalinių parduotuvių

Rusijoje aktyviai gaivinamas Sovietų Sąjungoje populiarus universalinių parduotuvių, prekiaujančių ne maisto produktais ir buitine technika, formatas, rašo „Moscow Times“. 2023 metais buvo atidarytos 35 tokios parduotuvės ir tai yra rekordinis skaičius nuo 2015 metų, rodo konsultacijų bendrovės CORE.XP duomenys, kuriais remiasi RBC.
Universalinė parduotuvė Rusijoje
Universalinė parduotuvė Rusijoje / Shutterstock nuotr.

Palyginimui, 2022 metais Rusijoje atsirado tik šešios naujos universalinės parduotuvės, o 2021 m. – septynios.

Rekordinį naujų šio formato parduotuvių augimą pernai „CORE.XP“ sieja su rusiškų prekės ženklų plėtra ir laisvų patalpų padidėjimu pasitraukus užsienio įmonėms.

Prekių gamintojai sutaupo iki 70 proc., pristatydami savo produktus universalinėje parduotuvėje, užuot atidarę visavertę parduotuvę prekybos centre, sako „CORE.XP“ mažmeninės prekybos skyriaus vadovė Marina Malachatko.

Sukurti nuosavą mažmeninės prekybos tinklą ar net pereiti iš el. prekybos į fizinę parduotuvę pradedantiesiems prekių ženklams yra brangu ir sudėtinga, pastebi „Trend Island“ generalinis direktorius Nikolajus Konstantinovas. Pasak jo, universalinė parduotuvė palengvina įėjimą į rinką, padeda rinkodaros klausimais.

Be to, kaip priduria M.Malachatko, universalinių parduotuvių formatas leidžia tarptautiniams mažmenininkams, kurie nori būti atstovaujami Rusijoje, bet „dėl įvairių priežasčių“ negali vystytis šalyje, „neprarasti ryšio su klientais“.

Anksčiau šio prekybos formato augimas nebuvo ženklus, nes šiose parduotuvėse prekiaujama nepopuliariomis prekėmis, sako mažmenininkės „Blind Chicken“ savininkas Michailas Molčanovas. Anot jo, paprastai tai rusų dizainerių, dirbusių vidutiniame kainų segmente, gaminiai – dabar jie pakėlė kainas iki premium (aukščiausio) lygio, išlaikydami tą pačią kokybę.

Shutterstock nuotr./Parduotuvė Rusijoje
Shutterstock nuotr./Parduotuvė Rusijoje

Iš viso, CORE.XP duomenimis, šiuo metu Rusijos rinkoje universalines parduotuves plėtoja 18 žaidėjų. Bendras tokių objektų plotas yra 258,6 tūkst. kv. m, didžioji jų dalis – 167,8 tūkst. kv. m – veikia kaip prekybos centrų dalis.

Vidutinis vienos universalinės parduotuvės plotas viršija 2 tūkst. kv. m, o joje atstovaujamų prekių ženklų skaičius svyruoja nuo 40 iki 250.

Pirmą kartą universalinės parduotuvės atsirado Prancūzijoje XIX amžiuje. Vėliau šis prekybos formatas paplito SSRS: valstybinių universalinių parduotuvių ir centrinių universalinių parduotuvių buvo galima rasti visuose didžiuosiuose Sovietų Sąjungos miestuose. Po 1990-ųjų dauguma universalinių parduotuvių Rusijoje buvo rekonstruotos ir toliau veikė kaip prekybos centrai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų