S.Krėpšta: gali būti iniciatyvų, kaip geriau apsaugoti pensijų fondų lėšas

Į investicijų bendrovės „BaltCap“ fondus investavusiems Lietuvos pensijų fondams praradus daugiau nei 3 mln. eurų, Lietuvos banko (LB) valdybos narys Simonas Krėpšta sako, kad gali atsirasti naujų iniciatyvų, kaip geriau apsaugoti žmonių pinigus pensijų fonduose.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Tačiau jis pabrėžė, kad šalies pensijų fondų dalyviai nepatyrė nuostolių dėl „BaltCap“ buvusio partnerio Šarūno Stepukonio iššvaistytų 40 mln. eurų infrastruktūros fondo įmonių lėšų.

„Apsaugos mechanizmai suveikė ir realių nuostolių kaupėjai kol kas nėra patyrę dėl gyvenimo ciklų ir kitų apsaugų“, – tvirtino jis.

Skaičiuojama, kad Lietuvos pensijų fondų valdymo bendrovės galėjo prarasti apie 3 mln. eurų investicijų.

LB duomenimis, pensijų fondų investicijų į „BaltCap“ fondą grynųjų aktyvų vertė 2023 metų gruodžio 29 dieną, palyginti su lapkričio 30 diena, buvo pakoreguota vidutiniškai apie 0,09 proc., arba 3,16 mln. eurų.

Lietuvoje į „BaltCap" infrastruktūros fondą yra investavę „Swedbank“ ir SEB valdomi pensijų fondai: „SEB investicijų valdymo“ investicijų vertė siekia 5,4 mln. eurų, arba 0,3 proc. valdomo antros pakopos pensijų fondų turto, „Swedbank investicijų valdymo“ – 0,1–0,5 proc. viso pensijų fondų turto.

Estijos „Swedbank“, SEB ir LHV pensijų fondai skaičiuoja, kad neteko kelių milijonų eurų.

Investicinių ir pensinių fondų asociacijos valdybos narys Paulius Kabelis yra sakęs, kad vyksta derybos dėl nuostolių kompensavimo tvarkos Lietuvos pensijų fondams, investavusiems į „BaltCap“ infrastruktūros fondą. Anot jo, kalbama ne tik apie 3 mln. eurų, bet apie visą žalą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis