S.Muravjovas: verslo požiūris į korupciją turėtų kelti nerimą

Naujausiam Eurobarometro tyrimui atskleidus, kad tik penktadalis Lietuvos bendrovių didelį korupcijos mastą šalyje laiko problema, tarptautinės antikorupcinės organizacijos „Transparency International“ (TILS) atstovas teigia, kad toks požiūris turėtų kelti nerimą.
Prezidentė Dalia Grybauskaitė lankosi „Transparency school“ stovykloje
Sergejus Muravjovas – dešinėje / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

„Galbūt tai yra geras klausimas mūsų verslininkams, kodėl jie taip mano. Žmogui iš šalies gali atrodyti, kad verslininkai paprasčiausiai dažnai yra pripratę veikti jų manymu, gana korumpuotoje aplinkoje. Tai turėtų mus visus priversti sunerimti“, – BNS teigė TILS Lietuvos skyriaus vadovas Sergejus Muravjovas.

Jo nuomone, Lietuvos bendrovėms reikia daugiau mąstyti apie skaidrumą.

„Tokioje aplinkoje veikiantys ir problemos nematantys verslininkai gali veikti nebūtinai skaidriai. Būtent dėl to svarbu skirti dėmesį skaidrumui“, – kalbėjo S.Muravjovas.

Anot jo, verslas dar susiduria su įvairiais korupcijos išūkiais.

„Akivaizdu, kad nepotizmas, giminių, bičiulių protegavimas, politiniai ryšiai vis dar yra labai paplitę mūsų šalyje. Verslininkai teigia, kad politiniai ryšiai paskutiniu metu pradėjo vaidinti dar svarbesnį vaidmenį, negu iki šiol“, – kalbėjo S.Muravjovas.

Eurobarometro duomenimis, 80 proc. apklaustų Lietuvos bendrovių mano, jog korupcija šalyje yra plačiai pasklidusi. Latvijoje taip pat manančių įmonių yra 76 proc., Estijoje – 52 proc., o visoje Europos Sąjungoje (ES) šis rodiklis siekia 67 procentus.

Vos 21 proc. Lietuvos įmonių mano, jog korupcija yra problema. Šis rodiklis yra dar mažesnis Latvijoje ir Estijoje – atitinkamai 19 proc. ir 16 proc., o visoje ES jis sudaro 37 procentus.

Labiausiai korupcija verslas nepatenkintas Rumunijoje – 85 proc. įmonių mano, jog tai yra problema, o mažiausiai – Danijoje, kur taip mano vos 2 proc. bendrovių.

Visoje ES 31 proc. bendrovių teigė, jog korupcija per pastaruosius trejus metus sutrukdė laimėti viešąjį pirkimą. Lietuvoje šis rodiklis siekia 26 proc., Latvijoje – 37 proc., o Estijoje – 29 procentus.

Tyrimo metu visoje ES spalį buvo apklaustos 7,7 tūkst. bendrovių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis