Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

S&P: Kinija nebėra valiutos manipuliatorė

Tarptautinė reitingų agentūra „S&P Global Ratings“ nelaiko Kinijos valiutos manipuliatore, skirtingai nuo Jungtinių Valstijų prezidento Donaldo Trumpo.
Kinijos juanis
Kinijos juanis / "Reuters"

Kaip interviu televizijos kanalui CNBC sakė „S&P Global Ratings“ vyriausiasis ekonomistas Azijos ir Ramiojo vandenyno regionui Paulas Gruenwaldas sakė, kad esama daugybės rodiklių, kurie patvirtina, kad Pekinas nustojo siekti juanio kurso mažėjimo.

„Prieš dešimt metų buvo aišku, kad Kinija yra valiutos manipuliatorė. Visi rodikliai degė geltona ar raudona šviesa. O jeigu pažiūrėtume šiandien, tai Kinija atrodo visai neblogai“, – sakė ekspertas.

Jis atkreipė dėmesį į tai, kad per pastarųjų 10 metų Kinijos einamosios sąskaitos deficitas sumažėjo nuo 10 proc. BVP iki mažiau nei 2 proc. BVP (pernai jis siekė 1,9 proc. BVP). Juanis pabrango JAV dolerio atžvilgiu labiausiai tarp Azijos ir Ramiojo vandenyno regiono valiutų, jeigu imti realius kursus, – 45 proc. O Kinijos užsienio valiutų atsargos sumažėjo nuo 50 iki 25 proc. BVP“, – sakė P. Gruenwaldas.

Jis paaiškino, kad manipuliuojant nacionaline valiuta, vaidas būtų priešingas: einamosios sąskaitos deficitas nemažėja, nacionalinė valiuta nebrangsta, o užsienio valiutų atsargos auga. Pasak P. Gruenwaldo, daugiau manipuliavimo ženklų rodo Taivanas ar Pietų Korėja.

Savo ruožtu D. Trumas ne kartą teigė, kad Pekinas dirbtinai palaiko mažą juanio kursą JAV dolerio atžvilgiu, kad paremtų savo eksportuotojus.

Verta paminėti, kad paskutinį kartą JAV Kiniją oficialiai valiutos manipuliatore pripažino 1994 metais, kai prezidentu buvo Billas Clintonas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos