Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

S.Brundza siūlo gaivinti automobilių rinką

Ketvirtadienį Lietuvos automobilių klubo garbės prezidentas Stasys Brundza Vyriausybei pateikė idėjų, kaip atgaivinti 70 proc. smukusią Lietuvos automobilių rinką ir surinkti daugiau įplaukų į biudžetą.
Stasys Brundza savo idėjų kol kas nekomentuoja.
Stasys Brundza savo idėjų kol kas nekomentuoja. / Sauliaus Žiūros/BFL nuotr.

Kaip 15min.lt sakė ministro pirmininko patarėjas Algirdas Šakalys, kai kuriuose pasiūlymuose „yra racijos“, tačiau jie nėra pakankamai parengti, kad būtų skelbiami viešai.

Vis dėlto patarėjas sutiko atskleisti idėjų esmę. Pasak jo, S.Brundza siūlo pasinaudoti Vokietijos patirtimi ir suaktyvinti automobilių pardavimus šalyje. Tai įgyvendinant galima kalbėti apie paskatinimus, išmokas žmonėms, perkantiems naujus automobilius. Taip per sumokamą PVM, pasak A.Šakalio, valstybei grįžtų daugiau pinigų nei būtų skirta paskatinimams.

Patarėjo vertinimu, tokia idėja yra neprasta, tačiau iš jos galima padaryti didelę spekuliaciją, kad remiamas išskirtinis žmonių sluoksnis. Dėl šios priežasties labai svarbus geras idėjos pateikimas. S.Brundza labiau išvystytą siūlymą, pasak A.Šakalio, žadėjo pateikti po poros savaičių.

Pats idėjos autorius pateiktų siūlymų išduoti nesutiko. Tačiau jo idėjas 15min.lt prieš keletą dienų trumpai komentavo Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas Petras Ignotas.

Pasak jo, S.Brundzos idėjos analogiškos tam, kas yra daroma kitose Europos valstybėse, kurių vyriausybės finansuoja naujų automobilių įsigijimą.

Vokietijos patirtis

Pavyzdžiui Vokietijoje žmogus, priduodantis perdirbimui senesnį nei 9 metų automobilį ir įsigyjantis naują, atitinkantį ne mažiau EURO 4 standarto, gauna 2500 eurų išmoką. Pritaikius šią sistemą, Vokietijos automobilių rinka 2009 metų kovą, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, augo 39 procentais.

Panaši praktika yra taikoma Prancūzijoje, Italijoje, Slovakijoje, Liuksemburge, Rumunijoje.

„Sunku pasakyti, ką mūsų žmonės galvotų“, – paklaustas, ar Lietuvoje galėtų prigyti tokia idėja sakė P.Ignotas. Pasak jo, tai būtų tam tikra finansinė injekcija, kuria pasinaudotų kai kurie žmonės, o Vyriausybė, tuo tarpu, gautų daugiau pajamų.

Teoriniai skaičiavimai

15min.lt turimais duomenimis, darant prielaidą, kad vidutinė naujo automobilio kaina yra 55 tūkst. litų, PVM sudarytų 8782 litus. Jei per metus būtų įregistruota 20 tūkst. naujų lengvųjų automobilių, į šalies biudžetą naujų automobilių pardavėjai sumokėtų 175 mln. litų PVM.

Papildomai, naujo automobilio pardavimas bei aptarnavimas šalies biudžetą kasmet papildo mažiausiai 17 tūkst. litų įvairių mokesčių. Todėl pardavus 20 tūkst. naujų automobilių, įplaukos į biudžetą per metus sudarytų apie 340 mln. litų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos