„Keleivių skaičius išaugo apie 30 procentų. Seniau per parą sulaukdavome apie 1100-1200 iškvietimų, dabar apie 1500“, – 15min.lt sakė „Martono taksi“ direktorius Ričardas Kriukovas.
Bendrovės „Ekipažas“ direktorius Andrejus Plisko taip pat teigė, kad šalčiai keleivius dažniau verčia kviesti taksi.
„Anksčiau per 8 darbo valandas sulaukdavome 400 skambučių, o atšalus orui gauname apie 500 iškvietimų. Spėjame susitvarkyti“, – sakė jis.
„Martono taksi“ direktorius pažymi, kad daugiausia keleivių skambučių sulaukiama rytais nuo 7 iki 9 val. Tokiu metu sunkiau tapo užsisakyti automobilį iš anksto.
„Nebespėjame visų išankstinių užsakymų priimti, nes dažniausiai užsakymai būna tuo pačiu metu, kai pilna ir skubių skambučių. Stengiamės nuolatiniams klientams šią paslaugą kokybiškai teikti, bet, jei panelės mato, kad tuo metu ir taip labai daug užsakymų, tai kitų išankstinių užsakymų tenka nebepriimti“, – pasakojo jis.
Pelno nesitiki
Taip pat padidėjo keleivių, kurie važiuoja trumpesnius atstumus.
„Seniau iš Senamiesčio į Senamiestį žmogus nueidavo, o dabar net ir mažiau nei kilometrą, būna, nori taksi važiuoti. Tokių smulkių užsakymų atsirado daug“, – pasakojo „Martono taksi“ vadovas.
Daugiau taksi automobilių į gatves išleisti piko metu, anot R.Kriukovo, neįmanoma, nes būtų nenormalu, jei dėl šalčių vairuotojams tektų nutraukti atostogas.
„Nepasakysi žmogui, kad dėl šalčių jis turi nutraukti atostogas ir grįžti“, – sakė pašnekovas.
Dabar net ir mažiau nei kilometrą, būna, nori taksi važiuoti, – pažymi R.Kriukovas.
Tačiau išaugęs keleivių skaičius nereiškia, kad ir taksi įmonės pelnai pastebimai padidės.
„Dabar vairuotojai ir laukdami keleivių negesina variklių, kad nesušaltų, todėl degalų sąnaudos paaugo 20-25 proc. Pelnų tikrai dėl šalčių didesnių nebus, nes ir daugiau degalų, ir daugiau vargo turime savo automobilius taisydami, akumuliatorius keisdami. Būna ir mums, kad automobiliai neužsiveda“, – šypteli R.Kriukovas.
Papildomos pajamos iš pagalbos
„Martono taksi“ direktorius pripažįsta: per šalčius gyventojai taksi vairuotojų prašo ir pagalbos užvedant automobilius, nutempiant iki remonto dirbtuvių, tačiau tuo „Martono taksi“ verstis sako neturinti kada.
„Mes tų tampymų nedarome, tik vežiojame žmones“, – pažymėjo R.Kriukovas.
Tuo tarpu Sostinės taksi vežėjų asociacijos „Sosveta“ vadovas Romualdas Bieliauskas tikina, kad daugelis taksi įmonių papildomų pajamų už pagalbą vairuotojams neatsisakančios.
„Padaugėja darbo, atsiranda papildomų paslaugų: tai kažkam užvesk automobilį, tai patempk į remonto dirbtuves“, – pripažįsta R.Bieliauskas, vadovaujantis ne vienai Vilniaus taksi įmonei.
Jo teigimu, kaina, už kurią taksi vairuotojai sutinka teikti pagalbą, yra sutartinė.
„Jeigu atvažiavo, padėjo užvesti, tai, kaip ir visur, jei žmogus normalus, duos pinigų kažkiek, įvertinęs galimybes savo, o jei neturi, tai neatimti iš žmogaus, ko jis neturi. Čia kaip su arbatpinigiais“, – sakė R.Bieliauskas.
Tuo tarpu automobilio patempimas Vilniuje kainuoja tiek pat, kiek kelionė taksi tą patį atstumą.
R.Bieliauskas pažymi, kad mažiau sunkumų išsikviesti taksi keleiviams per šalčius būtų, jei jie visuomet išeitų lygiai sutartu su taksi įmone laiku, nekviestų vienu metu kelių įmonių automobilių ir neužtruktų mokėdamas už paslaugą.
„Dabar išsikviečia ir vietoj taksi paslaugos nori kažkokios psichologinės pagalbos – tai pašnekėti, tai pasiguosti. Aš galiu ir paklausyti, ir pašnekėti, bet ne mano pareiga yra psichologinę pagalbą teikti“, – piktinosi taksi vežėjų asociacijos vadovas.