Lietuvos parduotuvėse sumažėjo pirkėjų: lėmė omikron ir šildymo sąskaitos

Kai kuriose šalies parduotuvėse pirkėjų srautai krito iki 50 proc., 15min tvirtino Lietuvos prekybos įmonių asociacijos direktorė Rūta Vainienė. Tai gali būti susiję ne tik su padidėjusiu COVID-19 sergamumu, bet ir tuo, kad žmonės pradėjo labiau taupyti. O didieji prekybos tinklai tvirtina, kad pirkėjų srautai mažėja nuo pat pandemijos pradžios, tačiau sausį reikšmingų pokyčių nesimato.
Pirkėjai „Akropolyje“ po karantino atlaisvinimo
Pirkėjai / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

R.Vainienė 15min tvirtino, kad dalyje parduotuvių pirkėjų srautai sausį galėjo kristi iki 50 proc. Jos nuomone, tai susiję ne tik su galimybių paso taikymo pokyčiais. 15min primena, kad gruodžio 28 dienos dalis galimybių pasą turėjusių gyventojų jo neteko, mat nepasiskiepijus trečiąja vakcinos doze galimybių pasas galioja tik 7 mėnesius. Taip pat dalį sausio mėnesio galimybių paso reikėjo ir vaikams nuo 12 metų, tačiau ši tvarka vėliau buvo atšaukta.

„Matyt, dėl kelių priežasčių. Viena, dalis žmonių serga arba yra izoliacijoje. Žmonės rečiau eina į parduotuves dėl pasikeitusių įpročių. Bet gali būti ir tai, kad gyventojai taupo dėl išaugusių komunalinių išlaidų. Gali būti, kad savo pirkinius jie yra atidėję, suspendavę“, – kalbėjo ji.

Valdo Kopūsto / 15min nuotr./LPĮA direktorė Rūta Vainienė
Valdo Kopūsto / 15min nuotr./LPĮA direktorė Rūta Vainienė

Prekybos centro „Panorama“ direktorė Birutė Kalanovaitė patvirtino, kad nuo Naujųjų metų pradžios iki sausio mėnesio pabaigos, kaip ir kiti prekybininkai, pastebi sumažėjusį pirkėjų srautą – apie 30 proc. mažiau, lyginant su 2020 metų sausio mėnesiu.

„To galimos kelios priežastys: rekordiškai išaugęs susirgimų koronavirusu skaičius, o dėl to – ir izoliavimasis, baimė lankytis viešose vietose, taupymas dėl padidėjusių šildymo ir elektros kainų, infliacija“, – komentavo ji.

„Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių ir komunikacijos vadove Gabriele Šerėniene 15min teigė, kad pirkėjų srautai sumažėję, tiesa, kiek, neįvardijo. Anot jos, pirkėjų srautai kinta priklausomai nuo įvairių aplinkybių, tarp kurių yra ir šventinės progos, ir klimatinės sąlygos, ir pandemijos valdymo priemonės.

„Praūžus šventėms, kai visi skubėjo pasirūpinti Kalėdų stalui reikiamais produktais ir dovanomis, natūraliai poreikis apsipirkti grįžo į įprastesnį lygį. Jam kaip ir anksčiau būdinga tendencija apsipirkti rečiau, tačiau didesniais kiekiais, linkstama naudotis elektroninės parduotuvės paslaugomis, kai prekes į namus patogiai pristato kurjeris.

Kita vertus, žvelgiant į pastarųjų dienų duomenis, matome pardavimų augimą mažosiose, „Express“ tipo parduotuvėlėse, kas rodo žmonių sugrįžimą į biurus ir artimesnį buvusiam iki pandemijos gyvenimo būdą. Tad stebėdami sausio mėn. srautų pasikeitimus ramiai ir susitelkę dirbame, kad suteiktume pirkėjams savo paslaugas bei laukiame galimybių paso atšaukimo“, – nurodė ji.

„Akropolis Group“ Rinkodaros ir komunikacijos departamento vadovas Dominykas Mertinas 15min sakė, kad nuo pat praėjusių metų rugsėjo vidurio, kai prekybos centrų lankytojams atsirado prievolė pateikti galiojantį galimybių pasą, lankytojų srautai „Akropoliuose“ yra apytiksliai 30 proc. mažesni nei priešpandeminiu laikotarpiu. Tai stebima ir šį sausį.

„Vertinant bendrai – mažmeninės prekybos sezoniškumas išliko nepakitęs, o prekybos pikai sutampa su didžiosiomis metų šventėmis, sezonų kaita. Sausis tradiciškai yra tas mėnuo, kai po Kalėdų ir Naujųjų metų švenčių lankytojų srautai sumažėja.

Kitą vertus per pandemiją pakito vartotojų apsipirkimo įpročiai – pirkėjai, vykdami į prekybos centrus, susiplanuoja vieno apsilankymo metu įsigyti daugiau pirkinių, tad fiksuojame gerokai išaugusį vidutinį pirkinių krepšelį. Tikimės, kad pagerėjus užsikrėtimų COVID-19 situacijai ir ateityje sušvelninus pandemijos valdymo priemones, teigiamus vartotojų srautų pokyčius pajus ir didieji prekybos centrai“, – komentavo jis.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Akcijų savaitgalis Vilniaus „Akropolyje“
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Akcijų savaitgalis Vilniaus „Akropolyje“

O Eglė Juškienė, prekybos centro „Europa“ vadovė, 15min aiškino, kad lankytojai į prekybos centrą sugrįžta, tačiau jų srautai dar nepasiekė ikipandeminio lygio. Prekybos centre „Europa“ 2022 metų sausį lankytojų srautai yra vidutiniškai 80 proc. didesni, lyginant su 2021 metais, kai veiklai buvo taikomi pandeminiai apribojimai, tačiau apie 40 proc. mažesni, lyginant su 2019 m. priešpandeminiu lygiu.

Perka rečiau, bet daugiau

„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė antrino, kad jau nuo pandemijos pradžios pirkėjų įpročiai yra pasikeitę – pirkėjai pradėjo labiau planuoti savo pirkinius, todėl dažniau įsigyja didesnį kiekį produktų. O tai jiems leidžia parduotuvėse lankytis rečiau.

„Pastaruoju metu reikšmingų pokyčių dėl pirkėjų srauto nepastebime“, – 15min sakė ji.

Panašiai kalbėjo ir „Iki“ atstovė spaudai Vaida Budrienė, pasak kurios, pirkėjų mažėjimo tendencija fiksuojama nuo pat pandemijos pradžios. Lyginant 2021 metus su 2019-aisiais, šiame prekybos tinkle pirkėjų srautai yra nukritę vidutiniškai 20 proc. Tačiau ji akcentavo, kad sausį žymių pasikeitimų nefiksuota.

„Vienas labiausiai pasikeitusių pirkėjų įpročių, kai į parduotuves einama rečiau, tačiau perkama daugiau, todėl pirkėjų krepšelis išaugęs. Pandemija pakeitė ne tik apsilankymo dažnį parduotuvėje, bet ir įprotį pirkti tik fizinėje parduotuvėje. Daugiakanališkumas, patogumas, kai galima rinktis, priklausomai nuo situacijos, apsipirkimo būdą – ar eiti į parduotuvę, ar apsipirkti internetu, ar pasinaudoti click and collect (užsisakyk ir atsiimk – aut. past.) paslauga – mūsų „Iki“ pirkėjams tampa vis svarbesni faktoriai“, – sakė ji.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Hyper Norfa“ prekybos centras Vilniuje
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Hyper Norfa“ prekybos centras Vilniuje

Didelių pokyčių nemato

O Ernesta Dapkienė, „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė, 15min sakė, kad šiuo metu dalyje šio prekybos tinklo parduotuvių, kuriose galioja galimybių pasas, pirkėjų srautai yra 2,5 proc. mažesni, bet visame tinkle tendencija – teigiama.

„Šį sausį, palyginti su pernai, pirkėjų srautas yra 0,7 proc. didesnis, tačiau reikia nepamiršti, kad pernai sausį visoje Lietuvoje galiojo asmenų judėjimo tarp savivaldybių ribojimas, kuris neigiamai veikė ir pirkėjų srautus“, – komentavo ji.

„Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis teigė, kad pirmas dvi savaites srautų pakeitimų prekybos tinkle nebuvo matyti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų