2022 metų sausio Pricer.lt fiksuojamo vidutinio pigiausių maisto produktų krepšelio kainų analizė rodo, kad pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis Lietuvos parduotuvėse palyginus su 2021 gruodžio mėnesiu brango + 2,14 Eur (3,8 proc.), ir buvo + 3,28 EUR (6 proc.) brangesnis, nei praeitų metų sausio mėnesį.
2022 metų sausio mėnesio Pricer.lt pigiausių maisto prekių krepšelio kainų reitingas „Maxima“ didina krepšelio kainą + 5,68 EUR ir lieka pirmoje reitingo vietoje, „Lidl“ didina krepšelio kainą +5,26 EUR bei lieka antroje vietoje. „Norfa“ didina krepšelio kainą + 3,72 EUR ir lieka trečioje vietoje. „e-Rimi“ didina kainas + 1,15 Eur ir atsistoja į ketvirtą vietą. „Barbora“ mažina kainas -5,33 EUR ir kyla į penktą vietą. IKI didina krepšelio kainą +3,08 EUR ir atsistoja į šeštą vietą. „Rimi“ didina kainą + 1,43 EUR ir krenta į septintą vietą.
Įdomu tai, kad visi sausio mėnesio judėjimai reitinge susiję su internetinių parduotuvių kainodaros pakeitimais – mažintos kainos, įvesti ekonominio kainų lygio prekių ženklai – turtuoliai irgi taupo.
Populiarių ir gerai žinomų Pricer.lt produktų vidutinio krepšelio kainų 2022 sausio mėnesio analizė rodo, kad lyginant su 2021 gruodžio mėnesiu kainos kyla + 1,90 EUR (4,4 proc.), 2022 sausio mėnesio žinomų produktų vidutinio krepšelio kaina buvo + 4,83 EUR (11,8 proc.) didesnė už 2021 sausio mėnesio krepšelį. Tai yra didžiausia krepšelio vertė nuo mūsų stebėjimo pradžios.
Žinomų prekių krepšelis ne tik auga, bet vyksta ir stiprus judėjimas tarp tinklų. Reitinge pigiausiu tampa „Rimi“ ir „e-Rimi“. „Rimi“ kainą didino + 0,41 Eur, „e-Rimi“ mažino – 0,51 Eur. „Norfa“ didina kainas + 0,59 EUR ir atsistoja į antrą vietą. „Barbora“ didina kainas +2,57 EUR atsistoja trečioje vietoje. „Maxima“ didina krepšelio kainą + 3,81 Eur ir atsistoja trečioje vietoje. IKI didina kainas + 4,54 EUR ir atsistoja į paskutinę penktą vietą.
Kas brango, o kas pigo
Iš Pricer.lt stebimų 52 prekių kainų brango 37 prekės, pigo 15 prekių.
Iš viso reikšmingai (10 procentų ir daugiau) brangsta 26 prekės iš 52 stebimų. Labiausiai brangusios prekės – bulvės, saulėgrąžų aliejus, juoda duona, varškė, sūris, grietinė, pienas.
Labiausiai, 10 procentų ir daugiau, pigusių prekių, lyginant su praeitų metų sausiu, yra 1 – pigiausia biri pigiausia arbata.
Kiaulienos kaina pradeda po truputį kilti – kol kas nežymiai 1,5 procento lyginant su praeitais metais – žymesnis kilimas greičiausiai bus prasidės vasario mėnesį.
Vištienos kainos didesnės nei praeitais metais 17,6 procentų.
Žaliavinio pieno augimas jau atsiliepė produktų kainoms. Brangsta beveik visi pieno produktai – augimas tęsis iki vasaros – kai sumažės pieno gavybos savikaina ir padidės kiekiai.
Ko laukti artimiausioje ateityje?
Pricer.lt prognozuoja, kad visos brangusios sausio mėnesį prekės brangs toliau.
„Bet su nekantrumu laukiame po savaitės Lenkijoje mažinamo PVM maisto prekėms – jis bus sumažintas į 0 procentų ir kurui – nuo 23 proc. į 8 proc.. Manome, kad šia proga galime vasario mėnesį iš tinklų sulaukti antikrizinių programų ir kainodaros – bus tikrai įdomu pasižiūrėti“, – sakoma išplatintame tyrime.
Pigiausių maisto produktų krepšelis
Žemiausia pigiausių maisto produktų krepšelis 2021 metais buvo pas „Maxima“. Žiūrint į pirmąjį šių metų mėnesį, „Maxima“ bus linkusi šią poziciją išlaikyti ir 2022.
Antroje vietoje 2021 metais – „Norfa“, nors metų pabaigoje nuslydo į 3 vietą – agresyvesnė kainų politika metų pradžioje – leido išlaikyti 2 vietą. 2022 metais likti „Norfa“ 2 vietoje lengva nebus, į metų pabaigą suaktyvėjo „Lidl“.
„Lidl“ 2021 metai užėmė 3 vietą, bet padidėjusi kaininė agresija rodo, kad 2022 „Lidl“ nusitaikė užimti 2 vietą, o gal ir susikauti dėl pirmos. Kiti tinklai pigiausių maisto produktų krepšelio prasme atsilieka,
Populiarių ir gerai žinomų produktų vidutinis krepšelis
Šio krepšelio reitingai įdomesni. Jie parodo ne tik tinklų norą laikyti žemesnes kainas, bet ir sugebėjimą susitarti su tiekėjais dėl kaininių akcijų investicijų – žinomų prekių atveju, būtent tiekėjai šias investicijas ir valdo.
Pirmoje reitingo vietoje atsistoja „Rimi“ – jis visų metų eigoje dažniau sugebėdavo pasiūlyti žemesnes kainas žinomiems prekių ženklams.
Antroje vietoje – „Barbora“ – teisinga internetinės parduotuvės taktika stengtis turėti žemesnes žinomų ženklų kainas – juk šias prekes visi žino ir pirkėjams lengviau priimti sprendimą matant gerą žinomos prekės kainą.
IKI – trečioje vietoje. „Maxima“ – ketvirtoje. „E-Rimi“ – penktoje – bet matosi, kad nuo sausio bando keisti kainodarą. „Norfa“ – paskutinėje, šeštoje.
Portalas www.pricer.lt kainas užfiksavo sausio 21 dieną Lietuvos prekybos centruose „Maxima“, „Iki“, „Norfa“, „Rimi“, „Lidl“, Lietuvos internetinėse parduotuvėse „Barbora“ ir „Rimi.lt“.