SEB tyrimas: daugiau negu pusė klientų parduotuvėse nori atsiskaityti skaitmenizuotai

SEB banko užsakymu atlikto smulkiojo ir vidutinio verslo įmonių tyrimo duomenys rodo, kad didžioji dalis pirkėjų už prekes ar paslaugas nori atsiskaityti skaitmenizuotai. Įmonėms, kurioms aktualu patenkinti pirkėjų lūkesčius, tai reiškia poreikį diegti su pinigų pervedimu susijusias inovacijas, neatsisakant ir paprastesnių įmokų priėmimo būdų, rašoma banko pranešime spaudai.
Parduotuvė
Parduotuvė / 123RF.com nuotr.

Tyrimo duomenimis, įprastas parduotuves turi 44 proc. Lietuvoje veikiančių mažų ir vidutinių verslų. Daugiau negu pusė jų klientų (52 proc.) už prekes ar paslaugas dažniausiai linkusios atsiskaityti skaitmeniniais būdais: naudodamosi banko kortelių skaitytuvais (38 proc.) ar išmaniaisiais įrenginiais, tokiais kaip telefonas, laikrodis (7 proc.) ar kt.

Lietuvos banko duomenimis, šalyje mokėjimo kortelės pradėtos dažniau naudoti atsiskaitymams, o ne gryniesiems pinigams pasiimti, tačiau galimybių atsiskaityti negrynaisiais pinigais pasigendama tam tikrose smulkiojo verslo srityse.

Prioritetas – patogumas

Eglė Dovbyšienė, SEB banko valdybos narė ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė, sako, kad klientų norą už prekes ar paslaugas atsiskaityti skaitmenizuotai pirmiausia lemia patogumo poreikis.

„Mokėjimas už prekes ar paslaugas – svarbi vartotojo patirties, lemiančios galutinį pirkėjo įspūdį apie parduotuvę, dalis. Jei atsiskaityti skaitmeniniu būdu norėjęs pirkėjas bus priverstas ieškoti piniginės, jis paprasčiausiai jausis lyg parduotuvėje būtų patyręs nepatogumų, o galbūt net išvis negalės įsigyti norimų prekių, nes grynųjų pinigų su savimi neturi.

Taigi kuo didesnę atsiskaitymo būdų įvairovę siūlo pardavėjas, tuo didesnį pirkėjo lūkesčių patenkinimą ir potencialias pajamas jis gali užtikrinti“, – sako E.Dovbyšienė.

SEB banko užsakymu atlikto tyrimo duomenys rodo, kad dažniausia smulkiojo ir vidutinio verslo, turinčio parduotuves, siūloma grynųjų pinigų alternatyva yra mokėjimo kortelės – tokią galimybę pirkėjams teikia 59 proc. apklaustų verslo atstovų.

Atsiskaityti naudojantis išmaniaisiais įrenginiais – telefonu ar laikrodžiu – siūlo beveik 39 proc. parduotuves turinčių mažų ir vidutinių įmonių. Po 16 proc. jų pirkėjams teikia galimybę atsiskaityti dovanų kortelėmis arba pasinaudoti paslauga „pirk dabar, mokėk vėliau“.

Tarp populiariausių priežasčių, kodėl parduotuves turinčios mažos ir vidutinės įmonės nėra įdiegusios skaitmeninių mokėjimo sprendimų, yra abejonės, ar pirkėjams būtų tai svarbu (38 proc.), ir lėšų taupymo sumetimai (23 proc.). Net 14 proc. apklaustų verslo atstovų mano, kad didesnė siūlomų mokėjimo būdų įvairovė tiesiog sukeltų nepatogumų.

„Toks įsitikinimas nėra pagrįstas, nes šiandien įmonėms sudaromos atsiskaitymų priėmimo galimybės yra didesnės negu kada nors anksčiau.

Pavyzdžiui, išmanieji skaitytuvai labai tinka smulkiam verslui ir individualią veiklą vykdančiam asmeniui, nes yra maži, nenaudoja popieriaus, kavinėse arba pristatant prekes per kurjerį dažnai naudojamasi nešiojamaisiais skaitytuvais, o vidutinio dydžio parduotuvėse bei prekybos centruose įprasti stacionarūs skaitytuvai arba skaitytuvai, susieti su kasa.

Akivaizdu, jog globali visuomenė juda link gyvenimo be grynųjų pinigų, todėl mažos ir vidutinės įmonės turi prisitaikyti ir keistis“, – sako E.Dovbyšienė pabrėždama, kad skaitmenizuoti sprendimai leidžia pirkėjams atsiskaityti, o pardavėjams – valdyti savo pajamas saugiau.

SEB banko iniciatyva tyrimą atliko bendrovė „Norstat“, š. m. rugsėjo-spalio mėnesį Baltijos šalyse apklaususi 1550 smulkių ir vidutinių verslų atstovų. Lietuvoje atliktame tyrime dalyvavo 541-am smulkiam ir vidutiniam verslui atstovavęs respondentas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis