2024 12 01

Šeima atostogavo, o išmanusis skaitiklis fiksavo elektros šuolį – kas nutiko?

Pradėjus diegti išmaniuosius elektros skaitiklius, kai kurie gyventojai ėmė skųstis išaugusiomis sąskaitomis, kai kurie jų netgi pradėjo abejoti prietaisų tikslumu. Tauragėje gyvenanti šeima taip pat papasakojo apie juos ištikusį netikėtumą: po atostogų, kai jų nebuvo namuose, išmanusis skaitiklis užfiksavo neįprastą elektros suvartojimo šuolį. Kas galėjo lemti šį skirtumą ir kaip vartotojui reaguoti, kai išmanusis skaitiklis rodo netikėtus rezultatus, – į šiuos ir kitus 15min klausimus atsakė ekspertai.
Išmanusis elektros skaitiklis
Išmanusis elektros skaitiklis / Shutterstock nuotr.

Po to, kai prieš gerus dvejus metus ESO pradėjo diegti išmaniuosius elektros skaitiklius, kartkartėmis viešumoje vis iškyla klausimų dėl jų tikslumo ir pateikiamų duomenų patikimumo.

Skaitytojas Darius (pavardė redakcijai žinoma) kreipęsis į 15min redakciją papasakojo apie nemalonią patirtį, susijusią su elektros suvartojimo šuoliu. Tauragėje gyvenanti šeima, rugsėjo mėnesį sunaudojusi 151 kWh elektros energijos, spalį suvartojo net 176 kWh, nors savaitę atostogavo ir namuose nebuvo. Šeima sprendžia dilemą: kaip įmanoma, kad elektros suvartojimas taip išaugtų, kai visi prietaisai buvo išjungti, išskyrus paliktą veikti šaldytuvą?

Skaitytojas kreipėsi į nepriklausomą elektros energijos tiekėją „Ignitis“, tačiau atsakymas, jog pagal pasirinkto plano sąlygas detalūs duomenys apie suvartojimą nėra prieinami, tik dar labiau supainiojo situaciją.

Kilo dar vienas klausimas: jei jau įdiegiamas išmanusis skaitiklis, kodėl klientas negali matyti savo energijos vartojimo duomenų ir analizuoti kasdienius pokyčius?

Kam reikalingas išmanusis skaitiklis?

„Kaip įmanoma, gyvenant 65 kv.m. bute per 3 savaites sunaudoti elektros daugiau, nei prieš tai per visą buvusį mėnesį? Paprašius UAB „Ignitis“ išsamios ataskaitos apie elektros suvartojimo kiekį pagal dienas, įmonė tokios ataskaitos nepateikia, argumentuodami tuo, jog mano pasirinktam planui negalima tokia ataskaita, nors yra sumontuotas išmanusis skaitiklis. Tada kyla klausimas, kam apskritai toks skaitiklis reikalingas jei aš negaliu matyti savo suvartojamos energijos kiekio?“, – klausimą kėlė Darius.

Shutterstock nuotr./Sąskaita
Shutterstock nuotr./Sąskaita

ESO atstovės Rasos Juodkienės teigimu, prisijungus prie ESO savitarnos svetainės galima matyti detalius elektros energijos suvartojimo duomenis, juos analizuoti.

O Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) priminė, kad taryba ikiteismine tvarka nagrinėja tarp vartotojų ir energetikos įmonių kilusius ginčus. Vartotojas, manantis, kad energetikos įmonė pažeidė jo teises ir (ar) teisėtus interesus, privalo su konkrečiais reikalavimais raštu kreiptis į energetikos įmonę ir negavęs atsakymo per 30 dienų nuo kreipimosi dienos arba gavęs netenkinantį atsakymą, turi teisę kreiptis į VERT dėl ginčo nagrinėjimo ikiteismine tvarka, pateikdamas teisės aktuose nustatytus reikalavimus atitinkantį pasirašytą prašymą.

ESO: galbūt įtakos turėjo papildomi prietaisai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų