Po to, kai prieš gerus dvejus metus ESO pradėjo diegti išmaniuosius elektros skaitiklius, kartkartėmis viešumoje vis iškyla klausimų dėl jų tikslumo ir pateikiamų duomenų patikimumo.
Skaitytojas Darius (pavardė redakcijai žinoma) kreipęsis į 15min redakciją papasakojo apie nemalonią patirtį, susijusią su elektros suvartojimo šuoliu. Tauragėje gyvenanti šeima, rugsėjo mėnesį sunaudojusi 151 kWh elektros energijos, spalį suvartojo net 176 kWh, nors savaitę atostogavo ir namuose nebuvo. Šeima sprendžia dilemą: kaip įmanoma, kad elektros suvartojimas taip išaugtų, kai visi prietaisai buvo išjungti, išskyrus paliktą veikti šaldytuvą?
Skaitytojas kreipėsi į nepriklausomą elektros energijos tiekėją „Ignitis“, tačiau atsakymas, jog pagal pasirinkto plano sąlygas detalūs duomenys apie suvartojimą nėra prieinami, tik dar labiau supainiojo situaciją.
Kilo dar vienas klausimas: jei jau įdiegiamas išmanusis skaitiklis, kodėl klientas negali matyti savo energijos vartojimo duomenų ir analizuoti kasdienius pokyčius?
Kam reikalingas išmanusis skaitiklis?
„Kaip įmanoma, gyvenant 65 kv.m. bute per 3 savaites sunaudoti elektros daugiau, nei prieš tai per visą buvusį mėnesį? Paprašius UAB „Ignitis“ išsamios ataskaitos apie elektros suvartojimo kiekį pagal dienas, įmonė tokios ataskaitos nepateikia, argumentuodami tuo, jog mano pasirinktam planui negalima tokia ataskaita, nors yra sumontuotas išmanusis skaitiklis. Tada kyla klausimas, kam apskritai toks skaitiklis reikalingas jei aš negaliu matyti savo suvartojamos energijos kiekio?“, – klausimą kėlė Darius.
ESO atstovės Rasos Juodkienės teigimu, prisijungus prie ESO savitarnos svetainės galima matyti detalius elektros energijos suvartojimo duomenis, juos analizuoti.
O Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) priminė, kad taryba ikiteismine tvarka nagrinėja tarp vartotojų ir energetikos įmonių kilusius ginčus. Vartotojas, manantis, kad energetikos įmonė pažeidė jo teises ir (ar) teisėtus interesus, privalo su konkrečiais reikalavimais raštu kreiptis į energetikos įmonę ir negavęs atsakymo per 30 dienų nuo kreipimosi dienos arba gavęs netenkinantį atsakymą, turi teisę kreiptis į VERT dėl ginčo nagrinėjimo ikiteismine tvarka, pateikdamas teisės aktuose nustatytus reikalavimus atitinkantį pasirašytą prašymą.