Dvi paskolos bus naudojamos perskirstyti suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo kaštus ilgesniam laikui ir įsigyti laivą-saugyklą.
Seimas antradienį po svarstymo pritarė tai numatančio nutarimo projektui ir dėl jo galutinai balsuos vėliau. Už balsavo 77 Seimo nariai, prieš – 5, o susilaikė 24.
Seimas nepritarė grupės Seimo narių siūlymams leisti „Klaipėdos naftai“ iš NIB su valstybės garantija skolintis tik dalį lėšų. Parlamentarai siūlė dabar neimti abiejų paskolų – nesiskolinti beveik 160 mln. eurų lėšų laivo įsigijimui.
Energetikos ir darnios plėtros komisijos pirmininkas „valstietis“ Virgilijus Poderys apgailestavo, kad Lietuvos planas išpirkti laivą skelbiamas iš anksto ir įtvirtinamas „įstatymų formoje“.
Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas mano, kad sąlygos skolintis iš institucinių bankų šiuo metu yra idealios. Paskolų palūkanų norma siektų apie vieną procentą.
„Klaipėdos nafta“ ketina skolintis iki 134,145 mln. eurų, kad galėtų iki 2044 metų paskirstyti iki 2024 metų galiojančios laivo-saugyklos nuomos sutarties su „Hoegh LNG“ kaštus. Jie nuo 2020 metų mažėtų 45 proc. – nuo 62 mln. iki 36 mln. eurų, vadinamoji saugumo dedamoji – apie 39 proc., o vidutinė galutinė dujų kaina vartotojams – apie 4 proc.
Dar iki 158,4 mln. eurų planuojama skolintis įsigyti „Independence“ arba kitą tokį laivą.