Tokį sprendimą dėl Seime svarstomų Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo bei Kelių įstatymų pataisų komitetas priėmė bendru sutarimu.
Susisiekimo viceministro Juliaus Skačkausko teigimu, atidėti terminą būtina dėl teismuose užtrukusių ginčų dėl sistemos kūrimo konkurso.
„Teisminiai ginčai tęsiasi nuo 2021 metų“, – komitete teigė viceministras. Jis mano, iki šių metų metų pabaigos teisminiai ginčai baigsis.
Pasak J.Skačkausko, nuo 2024 metų įsigaliojus padidintiems dabar galiojančių sunkiojo transporto perkamų vinječių įkainiams bus surinkta apie 40 mln. eurų per metus: „Tas padidėjimas, kuris buvo numatytas veikiant e. tollingui, bus kompensuotas“.
Anksčiau jis sakė, kad iš pabrangusių vinječių per metus tikimasi surinkti 100–110 mln. eurų.
Seimas spalio 10-ąją priėmė svarstyti pataisas, kuriomis e. tollingo diegimas būtų atidėtas iki 2025 metų liepos. J.Skačkauskas tuomet teigė, kad ši data yra reali sistemos veiklos pradžia.
Vilniaus apygardos teismas rugsėjo 22-ąją nusprendė, kad Kelių direkcijos skelbtą konkursą teisėtai laimėjo Vilniaus programinės įrangos kūrimo bendrovė „Proit“, tačiau, anot direkcijos, net jeigu teisminis ginčas baigtųsi dabar, pasirinktas rangovas nespėtų atlikti darbų iki 2024 metų liepos.
2022-ųjų pabaigoje Seimas jau pritarė įstatymo pataisoms, kuriomis e. tollingo diegimą atidėjo iki 2024 metų liepos 1 dienos, anksčiau buvo planuota, kad nauja sistema pradės veikti nuo 2023 metų.
Šiuo metu taikant vinječių (pagal nuvažiuotą laiką) apmokestinimo sistemą, per metus surenkama apie 50 mln. eurų. Vyriausybei nustačius naujus mokesčio už naudojimąsi Lietuvos keliais dydžius, per metus planuojama surinkti apie 90 mln. eurų kelių naudotojo mokesčio, kuris bus skiriamas magistralinių kelių plėtrai ir priežiūrai.