„Veiklai internete VMI skiria išskirtinį dėmesį ir nuolat atlieka stebėseną socialiniuose tinkluose, platformose ir e. parduotuvėse. Vieno tokio patikrinimo metu mokesčių specialistams kilo klausimų dėl „Facebook“ šiauliečių grupėse ir live transliacijose įvairiomis prekėmis, daugiausia naujais drabužiais, prekiaujančių gyventojų“,– apie atvejį pasakoja VMI Kontrolės departamento vyr. patarėjas Rolandas Puncevičius.
Kad nesukeltų įtarimų, šie gyventojai veiklai vykdyti įsigijo verslo liudijimus, nors e. prekyba su jais nėra galima. Kaip paaiškėjo vėliau, ne tik veiklos forma buvo neteisingai pasirinkta, tačiau dvejomis „Facebook“ paskyromis iš viso naudojosi šeši šeimos nariai, į kurių skirtingas banko sąskaitas, siekiant nuslėpti pajamas, klientai atsiskaitydavo už prekes.
„Verslininkai papildomai deklaravo per pusę milijono eurų pajamų bei daugiau nei 100 tūkst. eurų mokesčių, tuo pačiu, įvertinę savo veiklos mastą ir pobūdį, kartu įsteigė įmonę“,– sako R.Puncevičius.
VMI atstovas pažymi, kad verslui internete galioja tos pačios mokestinės taisyklės, kaip ir kitiems: būtina įregistruoti veiklą, vesti apskaitą bei mokėti mokesčius. Kontroliuojant e.komerciją per 2022 m. papildomai deklaruota 4,7 mln. eurų mokesčių, iš kurių 540 tūkst. eurų iš veiklos „Facebook‘e“.