Seimui ketinant drausti skatinti lošti, verslas įspėja apie šešėlį

Seime skinantis kelią siūlymui nuo liepos uždrausti skatinti žmones lošti, lošimų organizatoriai įspėja, kad draudimas paskatins šešėlį, bei siūlo drausti tik naujus klientus skatinti akcijomis, nuolaidomis bei kitaip.
Lošimo kauliukai
Lošimo kauliukai / 123RF.com nuotr.

Tačiau Seimo Ekonomikos komitetas šią savaitę nesutiko prašyti Vyriausybės išvados dėl tokio apribojimo poveikio lošimų verslui.

Komitete dirbantys parlamentarai šią savaitę pritarė Azartinių lošimų įstatymo pataisoms, kuriomis 11 įvairioms frakcijoms priklausančių parlamentarų siūlo drausti bet kuria forma ir priemonėmis skleisti informaciją ar įtikinėti dalyvauti lošimuose, įskaitant nuotolinius lošimus.

Skatinimai skirti naujiems lošėjams, pažadai dažnai neatitinka tikrovės

Lošimų priežiūros tarnybos vadovas Virginijus Daukšys pripažįsta, kad lošimų organizatorių „marketinginė pusė“ yra labai aktyvi.

„Ji naudojama bendrovių, kurios organizuoja lošimus, viduje, jų svetainėse arba tiesiogiai bendraujant elektroniniais laiškais ir sms su lošėjais“, – komitete teigė tarnybos vadovas.

V.Daukšio teigimu, vis daugiau skatinimų skirta naujiems lošėjams.

„Lažinkis, stebėk tiesiogines transliacijas ir gauk 75 sukimus. Kviesti draugus į (neįvardijama įmonė – BNS) žiauriai apsimoka. (...) Tu gausi po 10 eurų už kiekvieną registraciją“, – citavo jis tokius pranešimus.

Lošimų priežiūros tarnybos vadovas įsitikinęs, kad tokie skatinimai labai paveikia jaunus ar turinčius problemų su lošimais žmones.

Be kita ko, jis pabrėžė, kad skatinimai dažnai neatitinka faktinės situacijos.

„Pavyzdžiui, siūlo – gausi 20 eurų atėjęs. O iš tiesų reikia dar kažkiek prasukti, savo pinigų įdėti, tada duoda ir jų negali išsiimti, o gali tik už juos lošti“, – pasakojo V.Daukšys.

Lošimų priežiūros tarnyba, anot jo, neturi duomenų, kiek žmonių lošia nelegaliai. Tačiau jis prabrėžė, kad Lietuva su Italija daugiausia blokuoja lošimų bendrovių: „Daugiausiai blokuojame domenų. Šiai dienai 703“.

Lošėjai siūlo riboti loterijų skatinimą

Nacionalinės lošimų ir žaidimų verslo asociacijos prezidentas Olegas Smirnovas nesutinka, kad Lošimų priežiūros tarnyba deda pakankamai pastangų pažaboti ar atgrasinti į Lietuvą plūstančią nelegalių lošimų pasiūlą.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Olegas Smirnovas
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Olegas Smirnovas

„Tų pastangų mažai. Ar jie neturi techninių galimybių, ar reikia daugiau papildomų įrankių?“ – komiteto posėdyje svarstė jis.

O.Smirnovas, be kita ko, piktinosi, kad draudimais norima pažaboti lošimų organizatorius nuošaly paliekant loterijas.

„Jeigu pensininkė perka kiekvieną savaitę po 20 bilietų, ar tai ne priklausomybė? Yra tam tikra“ replikavo konservatorius Andrius Kupčinskas.

Lietuvos lošimų verslo asociacijos, vienijančios užsienio kapitalo lošikus, atstovas Mantas Zakarka įsitikinęs, kad nauji draudimai paskatins šešėlį.

„Apribojant legaliai veikiančius padidės nelegaliomis paslaugomis besinaudojančių žmonių“, – komitete tikino jis.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Mantas Zakarka
Luko Balandžio / 15min nuotr./Mantas Zakarka

M.Zakarka pateikė pavyzdį, kai neprieinama iš Lietuvos svetainė pokerstars.net turi apie 30 tūkst. lošėjų iš Lietuvos: „Tai reiškia, kad iš tų lošėjų nė vienas centas į valstybės biudžetą nenukeliauja“.

Pasak jo, Lietuvoje veikia tik septynios nuotolinių lošimų bendrovės.

„Jeigu užtektų tų septynių bendrovių paklausos, nereiktų tiek nelegalių (virš 700 – BNS) blokuoti“, – priekaištavo jis.

M.Zakarkos teigimu, kitose šalyse panašus akcijų, nuolaidų bei skatinimų ribojimas vyksta kitomis formomis: neleidžiama jų teikti naujiems lošėjams, ribojamos nuolaidos.

Jeigu Seimas tokią pataisą priimtų, lošimų organizatoriai negalėtų rengti jokių bandomųjų lošimų, žetonų dalinimo ar kitokių akcijų, siūlyti dovanų arba nuolaidų, inicijuoti kitų skatinamųjų akcijų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis