„Pasaulyje daugiau ar mažiau visoms reklamoms galima rasti atitikmenų. Kažkas nauja – tai gerai užmiršta sena“, – 15min.lt sakė Pranas Kuisys, „Respublikos leidinių grupės“ partneris, atsakingas už „Olialia“ prekės ženklo plėtrą.
Pasak jo, visi klausimai apie „SexyCola“ ir „Mercedes Benz S-Class: 8 Airbags“ reklaminių plakatų panašumus turėtų būti skirti plakatą kūrusiems dizaineriams. Tačiau nei plakato gamybos sąnaudų, nei autorių P.Kuisys atskleisti nesutiko. „Dizaino partnerių išduoti negalim, nes turim konfidencialumo sutartį“, – paaiškino reklamos specialistas.Plakato idėja negali būti saugoma autorinių teisių, o idėjų „pasiskolinimas“ pasitaiko dažnai.
Vis dėlto jis pripažino, kad „Mercedes Benz S-Class: 8 Airbags“ ir „SexyCola“ reklaminiai plakatai turi panašumų. P.Kuisys sakė plakatų palyginimų ir komentarų apie panašumą matęs įvairiuose tinklaraščiuose. Tačiau pridūrė, kad panašumų į jau buvusias reklamas galima rasti ir kituose plakatuose.
„Reklamų išėjo skirtingų. Kai kurie maketai turi panašumų, kai kurie – visiškai autentiški“, – kalbėjo P.Kuisys ir patikino nemanantis, kad pati seksualiausių burbuliukų platforma ką nors kopijuotų.
Kaip 15min.lt sakė advokatas Gediminas Pranevičius, reklaminio plakato idėja negali būti saugoma autorinių teisių. Pasak jo, idėjų „pasiskolinimas“ pasitaiko labai dažnai.
Siekiant, kad „SexyCola“ plakato panašumas į „Mercedes Benz S-Class: 8 Airbags“ plakatą būtų laikomas pažeidimu, reikėtų įrodyti, kad plakatai skiriasi tik neesminėmis detalėmis. „Mercedes-Benz“ turėtų įrodyti, jog plakato kompozicija ir idėja yra akivaizdžiai panašios. Jei taip įvyktų, kompanija galėtų teikti civilinį ieškinį dėl žalos atlyginimo ir pareikalauti, kad šis „SexyCola“ plakatas nebūtų naudojamas.
„Mercedes-Benz“ atstovas Lietuvoje UAB „Silberauto“ šios situacijos nekomentavo. „Pažiūrėjom, palyginom šias dvi reklamas, tačiau be gamintojo leidimo negalim komentuoti“, – sakė bendrovės marketingo vadybininkas Antas Keršulis.