Pažangūs sprendimai
2009 metais įkurta įmonė „Via Solis“ gamina fotovoltinius (FV) naujos kartos stiklas/stiklas saulės modulius ir į pastatus integruotas saulės jėgaines bei siūlo kitus FV sistemų sprendimus. „Pagrindinis įmonės tikslas – tapti lyderiaujančia tarptautine įmone BIPV (Building Integrated Photovoltaics – į pastatus integruotų fotovoltinių modelių) rinkoje bei specializuotis fotovoltinių modulių gamyboje.
Bendrovės vizija – atsinaujinančius energijos šaltinius paversti kiekvieno žmogaus kasdieninio gyvenimo dalimi, pateikiant sprendimus, suteikiančius klientams papildomos pridėtinės vertės“, – kalbėjo įmonės vadovas Rimvydas Karoblis, pabrėždamas, kad bendrovė stengiasi sutelkti visą dėmesį tik į pažangius technologinius sprendimus.
Šiuo metu įmonė prekiauja „Via Solis“ gamykloje standartiniais ir pagal individualų užsakymą pagamintais fotovoltiniai moduliais, taip pat „SolarEdge“ saulės jėgainių efektyvumo palaikymo ir stebėjimo sistemos. Taip pat yra žengiami ir pirmieji žingsniai, tiekiant į pastatus integruotų saulės jėgainių sprendimus.
Ambicingi eksporto planai
Ne vienerius metus su užsienio partneriais dirbančios įmonės žino, kad vienas geriausių kokybės įrodymų užsakovui – produkto sertifikatas.
„Via Solis“ produkcija vertinama ne tik Lietuvoje, jau nuo 2013-ųjų įmonė pradėjo žengti pirmuosius eksporto žingsnius – į Latviją ir Estiją, o siekdama įsitvirtinti Vokietijos ir Europos FV saulės energijos rinkose, 2013 m. įmonė įsteigė savo pardavimų padalinį Miunchene (Via Solis GmbH).
Jau po metų, įmonei pačiai pradėjus gaminti FV modulius, „Via Solis“ eksporto rinkos peržengė Europos ribas – pradėtas eksportas į Malaiziją ir į Šveicariją, o šiemet įmonės eksportas išsiplėtė dar toliau – gauti pirmieji užsakymai iš Pietų Afrikos Respublikos (PAR), taip pat vedamos aktyvios derybos su Švedijos pirkėjais.
Vis dėlto, įmonė tuo apsiriboti neketina, tikslas – kuo labiau praplėsti eksporto geografiją. Nuo 2016 m. planuojama turimą saulės elektrinių komponentų prekybos spektrą papildyti sprendimais, mažinančiais energijos suvartojimą. Kaip teigia įmonės vadovas R.Karoblis, šiais sprendimais tikimasi padidinti įmonės patrauklumą nedidelių statybinių-inžinerinių įmonių segmente, sudarant sąlygas joms praplėsti paslaugų spektrą, teikiamą galutiniams klientams.
„Via Solis“ vadovo R.Karoblio nuomone, didžiausią potencialą šie sprendimai turės tose šalyse, kuriose didelė elektros energijos kaina (vokiškai kalbančios šalys) bei silpna infrastruktūra (PAR, Nigerija, Malis). Artimiausiu metu planuojama eksporto rinkas išplėsti į Austriją, Italiją ir Didžiąją Britaniją.
Ne vienerius metus su užsienio partneriais dirbančios įmonės žino, kad vienas geriausių kokybės įrodymų užsakovui – produkto sertifikatas, būtent jis padeda užsitarnauti pasitikėjimą tarptautinėje rinkoje. Prekiaujant sertifikuotais produktais kur kas lengviau įsitvirtinti atrastose rinkose ir atrasti naujų. Būtent todėl „Via Solis“ pasinaudojo Ūkio ministerijos administruojama ES fondų priemone „Expo sertifikatas LT“, kuri finansuoja dalį įmonių produkcijos sertifikavimo ir taip smarkiai prisideda prie jų eksporto galimybių didinimo.
Prekiaujant sertifikuotais produktais kur kas lengviau įsitvirtinti atrastose rinkose ir atrasti naujų.
Investicijų nauda
ES finansavimas gali radikaliai pakeisti įmonės plėtrą ir galimybes įsitvirtinti tarptautinėje rinkoje, neabejojo jau anksčiau investicijų naudą įžvelgęs R.Karoblis. „2014 metais įmonės pozicija kardinaliai pasikeitė, kai „Via Solis“ įsitraukė į inovatyvų tarptautinį ES projektą SMART-FLeX, kuriuo siekta pademonstruoti, kaip saulės elektrą generuojančios konstrukcinės pastatų dalys gali būti sukurtos individualiam vartotojui, naudojant nesudėtingą programą ir pagamintos automatizuotu pramoniniu būdu.
„Via Solis“ vadovas neabejojo Ūkio ministerijos administruojamos priemonės „Expo sertifikato“ nauda įmonei, kurios siekis plėsti produktų eksporto galimybes visame pasaulyje. „Programos suteiktomis lėšomis gamintojas turi galimybę testuoti gaminamus fotovoltinius modulius ir jų tipus pagal skirtingoms rinkoms taikomus standartus bei gauti galiojančius sertifikatus“, – teigė verslininkas.
„Expo sertifikatas LT“, pasak R.Karoblio, praplės naujų IEC produktų sertifikavimą. „IEC sertifikatai atveria kelius į ES ir daugumą kitų pasaulio rinkų. Produktai sertifikuojami Jungtinės Karalystės, JAV ir Kanados bei kitoms rinkoms“, – kalbėjo įmonės vadovas.
Jo teigimu, produktų sertifikavimas yra tiesiog būtinas, nes be vienoje ar kitoje šalyje galiojančių sertifikatų tos šalies rinka yra tiesiog nepasiekiama.
Ūkio ministerijos administruojama priemonė Expo sertifikatas LT” finansuoja mažų, labai mažų ir vidutinių įmonių gaminamų ir planuojamų eksportuoti produktų sertifikavimą. 2015 m. rugsėjo 7 d. ūkio ministro Evaldo Gusto įsakymu 36 įmones pasiekė 1,146 mln. eurų investicijų, skirtų produktų ir paslaugų sertifikatams įsigyti.