Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Šiais metais žemės ūkyje pridėtinės vertės sukurta 15,9 procento daugiau

Išankstiniais Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2011 m. žemės ūkio pridėtinė vertė to meto kainomis sudarė 2,6 mlrd. litų, arba 15,9 procento daugiau nei 2010 m. Tai lėmė geresnis žemės ūkio augalų derlius ir padidėjusios žemės ūkio produktų supirkimo kainos.

Žemės ūkio produkcijos buvo pagaminta už 7,9 mlrd. litų, arba 21,2 procento daugiau nei 2010 m., produkcijos apimtis padidėjo 2,9 procento: augalininkystės produkcija išaugo 8,8 procento, o gyvulininkystės – sumažėjo 3,5 procento.

Remiantis išankstiniais duomenimis, augalininkystės produkcijos vertė padidėjo 38 procentais, nes buvo išauginta daugiau javų (8 proc.), rapsų sėklų (14,3 proc.), bulvių (10,7 proc.), cukrinių runkelių (20 proc.) ir kitų žemės ūkio augalų, be to, pakilo žemės ūkio augalų supirkimo kainos (27,9 proc.). Ypač išaugo javų supirkimo kainos – 47 procentais, rapsų sėklų – 37,6, vaisių ir uogų – 37,9 procento.

Gyvulininkystės produkcijos vertė padidėjo 5,2 procento. Įtakos tam turėjo 9,9 procento padidėjusios šios produkcijos supirkimo kainos: galvijų – 20,2 procento, kiaulių – 8,4, pieno – 13,5 procento. Gyvulininkystės produkcijos gamybos apimtis sumažėjo, nes buvo mažiau išauginta galvijų (9 proc.), primelžta pieno (4 proc.) ir surinkta kiaušinių (14 proc.).

Materialinės išlaidos padidėjo 23,5 procento dėl 23,7 procento pabrangusių žemės ūkio produkcijos gamybos reikmėms įsigytų prekių. Išaugo mineralinių trąšų (34,5 proc.), pašarų (26,4 proc.), naftos produktų (23,6 proc.) ir elektros (9,8 proc.) kainos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?