Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 12 08 /10:26

Šiemet lietuviai dovanoms išleis iki 200 eurų, bet mažiau šventiniam stalui

Šiais metais daugiau tautiečių ketina kalėdinėms dovanoms skirti nuo 100 iki 200 eurų. Tačiau pastebima, kad šventinis stalas turėtų būti kuklesnis ir jam gyventojai linkę išleisti mažiau pinigų negu praėjusiais metais.
Kalėdų eglė sostinės Rotušės aikštėje
Kalėdų eglė sostinės Rotušės aikštėje / Arno Strumilos / 15min nuotr.

„Šventės bus ir pasiruošimas vyksta“, – antradienį spaudos konferencijoje sakė „Swedbank“ Finansų instituto vadovė Jūratė Cvilikienė.

Dovanos bus brangesnės

„Toliau didiname išlaidas dovanoms ir jos bus didesnės nei praėjusiais metais. Tačiau atsiranda nuosaikumas ir dalis gyventojų sukluso, dalį pinigų atidėjo taupymui. Bet neatmesčiau ir galimybės, kad tai vyksta dėl to, kad nebus galimybės susitikti“, – komentuodama banko užsakymu atliktą tyrimą kalbėjo J.Cvilikienė.

Tyrimo duomenimis, didžiausia dalis – 26 proc. – gyventojų dovanoms šiemet ketina išleisti nuo 101 iki 200 eurų, o 10 proc. dovanoms planuoja skirti nuo 201 iki 300 eurų. Palyginti su praėjusiais metais, šiuos atsakymus nurodžiusių respondentų skaičius padidėjo, atitinkamai, 2 ir 3 proc. punktais.

Visame pasaulyje irgi matyti, kad vartojimas nemažėja, išlaidos dovanoms auga, – sakė J.Cvilikienė.

Remiantis tyrimo rezultatais, sumą nuo 31 iki 60 eurų dovanoms ir sveikinimams ketinančių skirti respondentų dalis sudaro 12 proc., tai yra 5 proc. punktais mažiau nei pernai. Mažesnes išlaidas dovanoms planuoja jauniausia 18–25 metų amžiaus respondentų grupė.

„Bendra pasaulinė tendencija yra tokia pati. Prognozuojama ir planuojama jau nuo „juodojo penktadienio“ išpardavimų, Jungtinėse Amerikos Valstijose sakoma, kad jie parodo, kokios šventės laukia, kokios nuotaikos vyrauja ir kiek žmonės linkę išlaidauti išpardavimų metu, tikėtina, tai yra pradžia ir kalėdinėms dovanoms įsigyti. Visame pasaulyje irgi matosi, kad vartojimas nemažėja, išlaidos dovanoms auga. Esame tame pačiame kelyje ir galime leisti palepinti artimuosius bei draugus dovanomis ir šiais metais“, – sakė J.Cvilikienė.

Kiek daugiau nei kas antras respondentas (55 proc.) nurodė, kad šiemet dovanoms iš anksto netaupė. Tuo metu 22 proc. nurodė taupę tam iš anksto, o 14 proc. – kad jau yra pasirūpinę kalėdinėmis dovanomis.

Tyrimo duomenimis, vienai dovanai šalies gyventojai šiemet ketina išleisti vidutiniškai 27,8 euro. Palyginus su praėjusiais metais, ši suma išaugo apie 13 proc.

„Svarbu tai, kad lietuviai yra praktiški žmonės ir praktiškumas dovanose yra labai svarbus, jis tampa dar svarbesnis“, – kalbėjo J.Cvilikienė.

Asmeninio arch. nuotr./Jūratė Cvilikienė
Asmeninio arch. nuotr./Jūratė Cvilikienė

Teigiančiųjų, kad stengiasi dovanoti praktiškus daiktus, dalis šiemet sudaro 64 proc. ir, palyginti su praėjusiais metais, yra padidėjusi 6 proc. punktais. Tuo metu tų, kurie perka mažesnės vertės ar simbolines dovanas, sumažėjo 6 proc. punktais – iki 25 proc.

Tarp labiausiai pageidaujamų dovanų šiemet nurodomi pinigai ar parduotuvės dovanų čekis (22 proc.), kosmetikos prekė ar kvepalai (21 proc.), išmanusis įrenginys (16 proc.) ar knyga (15 proc.), taip pat kuponas masažui ar SPA procedūrai (11 proc.).

„Anksčiau tarp labiausiai norimų dovanų būdavo kelionės, nuolaidos kuponai, SPA procedūros, masažai, bilietai į renginius. Visi šie dalykai, kuriuos pandemija apribojo, iškrito ir iš norimų dovanų sąrašo“, – aiškino J.Cvilikienė.

Dovanos vaikams – iki 51 euro

Šiais metais vaikai gali tikėtis brangesnių dovanų, o labiausiai šiuo atžvilgiu turėtų pasisekti vyresnio amžiaus vaikams.

Kaip rodo tyrimo duomenys, 0–3 metų amžiaus vaiko dovanai tėvai planuoja išleisti vidutiniškai 33 eurus, 4–7 metų amžiaus vidutiniškai 47 eurus, o vyresnio kaip 8 metų amžiaus – apie 51 eurą.

Kas penktas šalies gyventojas planuoja dovanomis pradžiuginti ir savo kolegas, o vidutinė kolegai skirtos dovanos vertė turėtų sudaryti apie 14,5 euro.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Šventinių stalų pristatymas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Šventinių stalų pristatymas

Šventiniam stalui išleis mažiau

Dauguma lietuvių pasakė, kad švenčių stalui skirs nuo 30 iki 100 eurų. Tačiau šiemet smarkiai padaugėjo nežinančių, kiek jie pinigų skirs Kūčių ir Kalėdų staliui ir sprendimas atidedamas paskutinei akimirkai.

„Akivaizdu, kad šventės ir švenčių stalas nebus toks gausus svečių. Tačiau neatmesčiau ir kitos priežasties. Žmonės tiesiog turi daugiau laiko ir galimybių leisti laiką namie ir gamintis tiek Kūčių, tiek Kalėdų vaišes. O patiems gaminantis gali pavykti gana smarkiai sutaupyti. Anksčiau daugelis tokios laiko prabangos neturėjo ir eidavo pirkti paruoštą maistą“, – tikino J.Cvilikienė.

Planuojančių šventiniam stalui skirti nuo 101 iki 200 eurų dalis sumažėjo 10 proc. punktų – iki 21 proc. Taip pat išaugo dėl šventinio stalo išlaidų neapsisprendusių gyventojų dalis – ji šiemet siekia 18 proc.

Be to, net 76 proc. gyventojų nurodo, kad šventiniam stalui šįmet iš anksto netaupė.

Roko Lukoševičiaus / 15min nuotr./Kalėdų eglė Elektrėnuose
Roko Lukoševičiaus / 15min nuotr./Kalėdų eglė Elektrėnuose

Elektroninė prekyba – dovanų paieškoms

Į viršų šovė elektroninė prekyba kaip lygiavertis kalėdinių dovanų įsigijimo kanalas. Tačiau dėl to mažiau žmonių apsilankys prekybos centruose ir smulkių verslininkų parduotuvėse.

„Pandemija paspartino spurtavimą trejais metais į priekį. Prekybos centrai dar vis lieka populiarūs, bet jų populiarumas krenta. Tačiau šie metai turės įtakos smulkaus verslo ir mugių prekeiviams, tokių apsipirkimų mažės. Ne tik dėl to, kad tai greičiausiai bus draudžiama, bet ir dėl to, kad žmonės bijo“, – sakė J.Cvilikienė.

Šiemet 53 proc. šalies gyventojų dovanų ketina ieškoti e.parduotuvėse, kurių populiarumas išaugo 17 proc. punktų ir prisivijo prekybos centrus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?