Sirijos karo kaina – 226 mlrd. JAV dolerių

Jau šešerius metus trunkantis karas Sirijoje suniokojo šalies infrastruktūrą ir padarė jos ekonomikai žalos, kuri vertinama 226 mlrd. JAV dolerių. Tokius skaičius pirmadienį paskelbė Pasaulio bankas. Palyginimui – Lietuvos BVP 2016 m. buvo 43 mlrd. JAV dolerių.
Sirija
Sirija / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Per karą nuo 2011 metų kovo jau žuvo daugiau nei 320 tūkst. žmonių, o daugiau nei pusė šalies gyventojų teko palikti savo namus. Pasaulio bankas pažymi, kad padaryta žala yra gerokai didesnė, nei galima įvertinti žuvusiųjų skaičiais ar infrastruktūrai padaryta žala.

„Karas Sirijoje naikina šalies socialinę ir ekonominę sandarą, – sakė Pasaulio banko viceprezidentas Artimiesiems Rytams ir Šiaurės Afrikai Hafezas Ghanemas. – Žuvusiųjų skaičius yra siaubingas, tačiau karas taip pat naikina institucijas ir sistemas, kurių visuomenei reikia, kad ši funkcionuotų, ir atkurti jas bus gerokai sunkiau nei atstatyti infrastruktūrą. Ir karui tebesitęsiant, šis iššūkis tik didės.“

Pasaulio banko ataskaitoje nurodoma, kad bendras Sirijos BVP nuostolis nuo karinio konflikto pradžios „vertinamas 226 mlrd. JAV dolerių, o tai yra keturis kartus daugiau nei Sirijos BVP buvo 2010 metais“.

Pasaulio bankas skaičiuoja, kad konfliktas sunaikino 27 proc. būsto objektų ir maždaug pusę medicinos ir švietimo įstaigų. Taip pat skelbiama, kad nuo 2010 iki 2015 metų šalyje buvo prarastas vidutiniškai 538 tūkst. darbo vietų. Šiuo metu daugiau nei trys iš keturių darbingo amžiaus sirų – maždaug 9 mln. žmonių – niekur nedirba ir nesimoko.

„Ilgalaikė šio neaktyvumo pasekmė yra bendras žmogiškojo kapitalo praradimas ir įgūdžių netekimas Sirijoje“, – skelbiama Pasaulio banko ataskaitoje.

Ekspertai taip pat skaičiuoja, kad jeigu karinis konfliktas Sirijoje pasibaigtų šiais metais, šalies BVP 41 proc. prieškarinio lygio galėtų pasiekti per ketverius metus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis