Siūloma didinti alaus, vyno ir sidro akcizus, banderolėmis žymėti alų

Valdžia ketina bausti legalius alkoholio ir cigarečių gamintojus bei importuotojus dar didesniais akcizais ir reikalavimais banderolėmis žymėti ir alų.
Pasak smulkiųjų verslininkų, apribojus prekybą alkoholiu, dalis kioskų savininkų bus priversti nutraukti savo veiklą.
Prekyba alkoholiu. / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Sveikatos apsaugos ministerija siūlo jau kitąmet įteisinti atsakomybę nelegalių alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių pirkėjams, papildant Administracinių teisės pažeidimų ir Baudžiamąjį kodeksus, rašo „Verslo žinios“.

Drauge raginama didinti alaus ir nealkoholinių gėrimų mišinių, sidro bei tarpinių produktų, vyno iš šviežių vynuogių ir kitų fermentuotų gėrimų, kurių stiprumas neviršija 8,5 proc., akcizus.

Dar po metų, nuo 2012-ųjų, šiuos gėrimus raginama pradėti ženklinti banderolėmis, visiems Lietuvoje realizuojamiems tabako gaminiams taikyti standartizuotą pakuotę.

Tokie siūlymai stebina Lietuvos pramonininkų konfederaciją (LPK) ir „Investuotojų forumą“. Anot jų, beveik visame pasaulyje silpnieji, natūralios fermentacijos alkoholiniai gėrimai apmokestinami mažesniais akcizais nei stiprieji gėrimai. Dar didesnę nuostabą kelia raginimai klijuoti banderoles ant alaus butelių ar ant sidro.

„Taip papildoma ir nereikalinga našta apsunkinamas verslas, nes šie gėrimai praktiškai nefalsifikuojami. Banderolės ant alaus mišinių su nealkoholiniais gėrimais ir sidro reikalingos tik banderolių gamintojams ir institucijoms imituoti kovą su nelegaliu alkoholiu“, – pabrėžia , asociacijos „Investuotojų forumas“ vykdomoji direktorė Rūta Skyrienė.

LPK viceprezidentas Gediminas Rainys pabrėžia, kad pertekliniai ribojimai legaliam verslui daro tiesioginę paslaugą kontrabandininkams. O sumažinti alkoholio vartojimą ir rūkymo paplitimą, anot jo, galima kovojant su kontrabanda.

Užtat Sveikatos apsaugos ministerija paaiškina, kad tokių priemonių imamasi, nes neįgyvendinti prieš dešimtmetį šios pačios ministerijos parengtos alkoholio ir tabako kontrolės politikos programose kelti uždaviniai: sumažinti alkoholio vartojimą 25 proc., o rūkymą –1 proc.

Programoje taip pat numatyta uždrausti alkoholinių gėrimų pardavimą degalinėse, o gamintojų nuomone, tokiomis priemonėmis tik bandoma suversti kaltę legaliam verslui.

Nuo 2012 metų turėtų įsigalioti du nauji draudimai: draudimas prekiauti alkoholiniais gėrimais kioskuose ir visų alkoholinių gėrimų reklamos draudimas. Šiuo metu alkoholio reklama televizijoje leidžiama nuo 23 iki 6 valandos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis