Skandinaviško stiliaus įkvėptos vaikystės draugės Lietuvoje įkūrė interjero studiją

Skandinaviško stiliaus interjero detales siūlanti „Skandiamo“ – kiek mažiau nei dvejus metus gyvuojanti dviejų vaikystės draugių verslo idėja. Skandinavišku dizainu Sandra Kriūnė su bičiule žavėjosi jau seniai, o mintis įkurti savo parduotuvę kilo natūraliai. Garsių ir gerai žinomų skandinavų dizainerių kūrinių Lietuvoje iki tol paprasčiausiai nebuvo.
„Skandiamo“ parduotuvė
„Skandiamo“ parduotuvė / „Skandiamo“ nuotr.

Tikėjo idėja nuo pradžių

Interjero dizaino studiją „Skandiamo“ su vaikystės drauge įkūrusi S.Kriūnė pasakoja, kad mintis lietuviams pasiūlyti skandinavišką stilių kirbėjo jau seniai. „Stebėjome rinką ir pamatėme nišą – unikalių, visame pasaulyje vertinamų skandinavų dizainerių kūrinių – interjero aksesuarų ir dovanų – Lietuvoje nebuvo. O mums pačioms šis stilius labai patinka, nuo pat pradžių tikėjome savo idėja, todėl ir nusprendėme ją įgyvendinti“, – tikino verslininkė.

Aš tikiu žmogaus galimybėmis. Kai kyla idėja, ji įsišaknija ir tampa tavo dalimi – ji privalo pasiteisinti.

„Mano vaikystės draugė jau turėjo sukaupusi nemenkos patirties su baldais susijusiame versle. Man pačiai verslas irgi nebuvo naujiena, tačiau aš sukausi kitoje srityje. Taigi labai didelės baimės nebuvo. O galiausiai, aš tikiu žmogaus galimybėmis. Kai kyla idėja, ji įsišaknija ir tampa tavo dalimi – ji privalo pasiteisinti“, – pozityviai kalbėjo S.Kriūnė.

Daug kas buvo nauja, tačiau tie atradimai grūdino, ugdė, skatino tobulėti ir žengti pirmyn, neabejoja viena iš „Skandiamo“ įkūrėjų. „Klientų, atstovaujamų gamintojų palaikymas mus įkvepia ir motyvuoja. Nuo pat įkūrimo rinkomės garsius prekės ženklus, žinomų dizainerių kūrinius, kurie pelnę įvairių pasaulinių apdovanojimų. Asortimentą nuolat pildėme tiek Skandinavijos prekiniais ženklais ir jų gaminiais, tiek lietuvių dizainerių daiktais, kurie savo dizainu artimi skandinaviškam stiliui“, – dėstė pašnekovė.

Žingsnis po žingsnio

Įgyvendinti verslo idėją moteris ėmėsi po truputį – pirmiausia įkūrė internetinę parduotuvę. Tikslas, pasak verslininkių, buvo aiškus – kad paslaugos ir produktai būtų prieinami visoje šalyje. „Taigi pirmieji klientai skandinaviškų interjero detalių galėjo įsigyti el. parduotuvėje, kurią kūrėme labai kruopščiai, atsakingai. Rinkome kokybiškas nuotraukas, rengėme išsamius gaminių aprašymus.

Stengėmės suteikti kuo daugiau informacijos norintiems paskaityti ir sužinoti apie produktus kūrusius dizainerius, prekinius ženklus. Pateikėme gaminių filmukus, kuriuose aiškiai matyti gaminių funkcionalumas bei įkvepiančios interjero aksesuarų panaudojimo idėjos“, – pačius pirmus verslavimo žingsnius prisiminė S. Kriūnė.

Interjero dizaino studijos vadovė teigė, kad jau po kelių mėnesių verslas ėmė judėti į priekį. „Pradėjome dalyvauti parodose. Pastebėjome, kad žmonių susidomėjimas vis labiau auga. Tiems, kurie daug keliauja, mūsų siūlomi dizaino kūriniai ir prekiniai ženklai jau buvo ir yra pažįstami. Kitiems reikėjo pirmos pažinties, kad įsitikintų estetiškumu, unikalumu, įvertintų kokybę“, – dėstė verslininkė.

„Skandiamo“ nuotr./„Skandiamo“ įkūrėja Sandra Kriūnė
„Skandiamo“ nuotr./„Skandiamo“ įkūrėja Sandra Kriūnė

Žingsnis po žingsnio „Skandiamo“ ėmė plėstis – po pusantrų metų jau turėjo dvi parduotuves didžiausiuose šalies prekybos centruose. S.Kriūnė įsitikinusi, kad el. parduotuvė ir esančios prekybos centruose puikiai papildo viena kitą. „Dalis žmonių pirmą kartą pamatę daiktus internete abejoja, ar jie išties tokie patrauklūs, ar bus tokie smagūs naudoti, Taigi, jie turi galimybę ateiti ir įsitikinti tuo parduotuvėje. Ir atvirkščiai – apžiūrėję „gyvai“, vėliau drąsiai perka elektroninėje parduotuvėje“, – pasakojo viena iš „Skandiamo“ vadovių.

Didžiausi sunkumai – pradžioje

Paprašyta įvardinta, kas siekiant įgyvendinti savo idėją buvo sunkiausia, S.Kriūnė neabejodama paminėjo pačius pirmus žingsnius. „Sunkių momentų buvo, ypač pradžioje. Nebuvome gerai įvertinusios laiko sąnaudų, jo nuolat pritrūkdavo. Norėjome idėją įgyvendinti kuo greičiau, atlikome daug techninio darbo, kuris yra būtinas, tačiau galbūt nėra labai kūrybiškas. Vis dėlto, apie veiklos nutraukimą nė sekundei nebuvo kilusi mintis. Sunkius momentus įveikė tikėjimas, optimizmas, darbas ir entuziazmas“, – ryžtingai kalbėjo pašnekovė.

Kaip vieną didžiausią galvos skausmą verslininkė įvardijo finansinių klausimų sprendimą – paskolos gavimą. „Mažoms įmonėms Lietuvoje labai sunku gauti banko paskolą, taigi šiuo atveju mums labai padėjo „Invega“. Džiaugiuosi, kad sutikau žmonių, kurie padėjo pildyti gausybę dokumentų, kurie padrąsino, paaiškino. Iš pradžių pasinaudojome Verslumo skatinimo programa, o vėliau pagalbos į „Invegą“ kreipėmės ir dėl dar vienos paskolos su INVEGA garantija naujai parduotuvei atidaryti. Abiem atvejais mums pavyko“, – teigė S.Kriūnė.

Verslininkai, kreipdamiesi į kredito įstaigas dėl lėšų verslui pradėti ar plėsti, dažnai susiduria su nepakankamo užstato problema. UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (Invega) padeda išspręsti šią problemą, garantuodama pirmos paskolos dalies grąžinimą kredito įstaigai iki 80 proc. paskolos sumos. Tam, kad būtų galima suteikti kuo daugiau garantijų ,buvo įsteigtas Garantijų fondas, finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

Tiems, kurie dar tik gvildena verslo planus, S.Kriūnė patarė vieną ir svarbiausią dalyką – tikėti savo idėja iki galo. „Svarbu atrasti savo originalų kelią, užsidegti savo idėja ir tuomet savo išskirtinumą parodyti veikloje, stengtis jį pabrėžti“, – mintimis dalijosi verslininkė, retoriškai klausdama – kas geriau negu jus gali įgyvendinti jūsų idėją?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis