Šiuo metu labdara piniginėmis lėšomis yra įskaičiuojama į pajamas, jei bendra tokios labdaros suma viršija 1400 Lt.
Todėl pasitaikydavo tokių situacijų, kai šeima prarasdavo teisę tam tikrą laiką gauti socialinę pašalpą ir (ar) būsto šildymo, karšto ir šalto vandens išlaidų kompensacijas, nes tuo metu gavo ir labdarą pinigais, kuri buvo įskaičiuojama į pajamas. Pavyzdžiui, pagal šiuo metu galiojančius įstatymus – jei nepasiturinti šeima gauna 5 000 Lt labdaros namo stogo remontui – atitinkamai praranda galimybę gauti piniginę socialinę paramą, (kadangi labdaros dydis viršija įstatyme nustatytą 1 400 Lt ribą, ir tokia labdara įskaičiuojama į pajamas).
Atkreiptinas dėmesys, kad piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimu užtikrinamos minimalios lėšos pagrindiniams fiziologiniams poreikiams tenkinti (tai gali būti išlaidoms maistui, drabužiams) bei būtiniausioms komunalinėms paslaugoms apmokėti. Kitaip tariant, piniginės socialinės paramos tikslas yra užtikrinti minimalias gyvenimo sąlygas. Tuo tarpu labdara nepasiturinčioms šeimoms yra teikiama konkrečiam tikslui – būsto sąlygoms pagerinti (pavyzdžiui, varvančio stogo remontui, kiauriems langams pakeisti), sveikatos priežiūrai užtikrinti (pavyzdžiui, sunkios ligos atveju), padėti likviduoti stichinių nelaimių pasekmes ir kitiems svarbiems poreikiams, kurių nepasiturinti šeima, gaudama socialinę pašalpą ir (ar) kompensacijas, negalėtų patenkinti.
Atsižvelgiant į tai, kad labdaros ir piniginės socialinės paramos tikslai yra skirtingi – Vyriausybė šiandien pasitarime pritarė, kad labdara pinigais nebūtų įskaičiuojama į šeimos pajamas.
Šiam siūlymui dar turėtų pritarti Seimas.