VPT teigimu, Smiltynės perkėla, sausį paskelbusi keleivinių-krovininių keltų „Neringa“, „Baltija“ ir „Žalgiris“ rampų atnaujinimo konkursą, išrinko laimėtoją, tačiau apsigalvojo, sutarties nepasirašė ir konkursą nutraukė.
„Organizavo pirkimą ir vėliau įvertinusi persigalvojo.(...) Viskas kinta, bet jeigu susiplanuoji, vykdai ir po to staiga paaiškėjus laimėtojui sakai, kad pasikeitė poreikis... Neturime faktų, bet darytina prielaida, kad ne visiškai patiko laimėtojas ir buvo ieškoma būdų, kaip nutraukti pirkimą“, – BNS sakė VPT vadovė Diana Vilytė.
„Jie turi toliau tęsti iki sutarties pasirašymo“, – pridūrė ji.
Laikinasis Smiltynės perkėlos vadovas Mindaugas Čiakas sako kol kas nežinantis, ar konkursas bus atnaujintas, tačiau skųsti VPT sprendimo nenorėtų.
„Mes tiesiog nežinome, kaip toliau bus. Tikrai nenorime jų sprendimo skųsti, juos norime vykdyti, bet nežinome. Atnaujinti pirkimą ir ką toliau daryti – pirkti paslaugas, kurių mums tiesiog nereikia? Tai irgi bus lėšų švaistymas“, – BNS sakė M.Čiakas.
Įmonės, kuri laimėjo konkursą, jis neįvardijo, tačiau sakė, kad tai – užsienio bendrovė.
Pirkimą nutraukė, nes „pasikeitė mintys“
Smiltynės perkėla teigia nutraukusi konkursą, nes peržiūrėjo su juo susijusį Klaipėdos uosto krantinių rekonstrukcijos projektą. Pasak M.Čiako, anksčiau buvo numatyta įrengti reguliuojamas rampas, tačiau dabar nuspręsta jas reguliuoti kitaip ir tam nebereikia perdaryti keltų.
„Prieš porą metų buvo priimti sprendimai rekonstruoti tiltelius ir pasirinktas vienas scenarijus. Kadangi laikas nestovi vietoje, per porą metų pasikeitė mintys, siekiai, buvo priimtas kitas scenarijus ir tiesiog šitų paslaugų mums šią dieną nebereikia“, – sakė M.Čiakas.
Tuo metu VPT nurodo, kad krantinių rekonstrukcijos projektas patvirtintas dar 2017 metais, keltų pertvarkos projektas – 2018-aisiais, o konkursas nutrauktas tik po to, kai išrinktas jo laimėtojas.
Be to, VPT nurodo, kad Smiltynės perkėla nutraukė konkursą, gavusi kapitonų pastabas.
„Darbuotojų išsakytos pastabos dėl pasirinktų techninių projektų sprendinių negali būti laikomos naujomis aplinkybėmis, kurių nebuvo galima numatyti ir kuriomis būtų pateisinamas pirkimo procedūrų nutraukimas“, – teigiama VPT išvadoje.
Sustabdė ir uosto krantinių rekonstrukciją
Uostas, Smiltynės perkėla ir statybų bendrovė „Borta“ kovo mėn. pasirašė 3,2 mln. eurų vertės trišalę sutartį dėl krantinių rekonstrukcijos.
Keltų pertvarkos projektas turėjo būti suderintas su krantinių rekonstrukcija, todėl Smiltynės perkėla, nutraukusi projektą, sustabdė ir krantinių rekonstrukcijos sutartį.
„Kai atliksime projekto savo dalies koregavimą, tada vėl sutartis atsinaujins“, – sakė M.Čiakas. Perkėla savo dalį turės pakoreguoti iki spalio pabaigos.
„Šiuo metu krantinių rekonstrukcija nevyksta, nes sutartis vis dar sustabdyta“, – BNS komentavo uosto atstovė Dovilė Ringis.
VPT pabrėžia, kad Smiltynės perkėla konkursą nutraukė neturėdama uosto ir „Bortos“ sutikimo dėl jos stabdymo.