„Sodra“: moterys gimdo vėliau, todėl daugiau jų gauna motinystės išmoką

Nors gimstamumas Lietuvoje mažėja, motinystės išmokos gavėjų skaičius išlieka panašus. „Sodros“ teigimu, taip yra dėl to, kad moterys Lietuvoje gimdo vis vėliau ir vis daugiau jų gauna motinystės išmokas.
Ultragarso nuotrauka
Ultragarso nuotrauka / 123RF.com nuotr.

„2005 metais motinystės išmokos gavėjų vidutinis amžius buvo 25 metai, šiemet – 31 metai. Tai rodo, kad tokio amžiaus moterys jau būna ilgėliau pabuvusios darbo rinkoje ir įgijusios daugiau darbo stažo, kurio reikia motinystės išmokai gauti“ – spaudos konferencijoje pirmadienį teigė „Sodros“ Statistikos, analizės ir prognozės skyriaus patarėja Kristina Zitikytė.

„Sodros“ duomenimis, 2010 metais motinystės išmoką gavo 79 proc. pagimdžiusių moterų, o 2021 metais – 86 proc., arba 24,8 tūkst.

Absoliuti dauguma – 95 proc. vaiko priežiūros išmokos gavėjų rinkosi išmoką gauti dvejus metus. Tarp likusių 5 proc. pasirinkusių vienerius metus daugiausia buvo vadovų ir informacinių technologijų specialistų.

„Vadinasi, gauti išmokas vienerius metus pasirenka aukštas pajamas uždirbantieji, kam reikia kuo greičiau sugrįžti daryti karjeros“, – sakė „Sodros“ atstovė.

Pasak K.Zitikytės, daugėja vaikus prižiūrinčių tėčių – prieš dešimtmetį vaiko priežiūros išmokas gavo 7 proc. vyrų, pernai – apie 25 proc., tačiau vyrų sprendimas imti šias atostogas yra labiau finansinis, o ne susijęs su noru daugiau įsitraukti į vaiko auginimą.

„Dauguma vyrų renkasi antruosius vaiko priežiūros metus, kai leidžiama turėti darbo pajamų ir dėl to nesumažėja išmoka. Vis dėlto net 90 proc. šių vyrų dirba. Tai reiškia, kad vaikus prižiūri ne jie, o tos pačios mamos ar auklės – tiesiog šeimos pasirenka tokį finansinį sprendimą“, – sakė „Sodros“ atstovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis