Pagal akcijų pardavimo sąlygas „Uber“ vertė sudarė 48 mlrd. JAV dolerių ir buvo maždaug 30 proc. mažesnė, palyginti su ankstesniu įmonės vertės įvertinimu, kuris sudarė 68 mlrd. JAV dolerių, rašo JAV verslo dienraštis „The Wall Street Journal“.
„Uber“ akcininkai ir darbuotojai norėjo parduoti iš viso apie 20 proc. įmonės akcijų, tačiau investuotojai įsigijo kiek mažesnį akcijų paketą. Pranešama, kad, užbaigus šį sandorį, „SoftBank“ gaus maždaug 15 proc. „Uber“ akcijų, o kiti konsorciumo nariai – apie 3 procentus.
Bendra sandorio vertė sudarė apie 9 mlrd. JAV dolerių, rašo britų verslo dienraštis „The Financial Times“.
„Uber“ ketvirtadienį patvirtino, kad sandoris buvo sudarytas. „SoftBank“ spaudos tarnyba nurodė, kad jį tikimasi užbaigti sausio mėnesį.
„SoftBank“ taip pat sutiko į „Uber“ investuoti 1,25 mlrd. JAV dolerių. Įskaitant šias investicijas, Japonijos įmonė už 15 proc. akcijų paketą sumokės apie 7,7 mlrd. JAV dolerių.
Analitikai mano, kad tokio stambaus partnerio kaip „SoftBank“ parama gali padėti „Uber“ stabilizuoti savo veiklos rodiklius. Įmonei netrūksta likvidumo – turimų lėšų suma trečiojo ketvirčio pabaigoje sudarė apie 5 mlrd. JAV dolerių, tačiau per paskutinius du ketvirčius jos nuostoliai viršijo 2,5 mlrd. JAV dolerių.
Ekspertai anksčiau teigė, kad daugelis „Uber“ darbuotojų ir pirmųjų investuotojų metų metus laukė galimybės parduoti savo akcijas. Kita tokia galimybė greičiausiai pasitaikys tik per pirminį viešąjį akcijų platinimą (IPO), kuris, kaip manoma, bus surengtas ne anksčiau 2019 metų.
„SoftBank“ jau valdo kelių „Uber“ konkurentų visame pasaulyje akcijų paketus ir toliau stiprina savo pozicijas šiame segmente, kuris, kaip mano Japonijos įmonė, pakeis viso transporto sektoriaus ateitį.