07 16

Šokolado mėgėjai turės plačiau atverti pinigines: priežastis netikėta

Šokolado ar kakavos mėgėjai turės pakloti daugiau pinigų, mat pasaulinės kakavos kainos išsipūtė iki rekordinių. Aiškinama, kad tai lėmė vienas veiksnys, rinkoje sukėlęs sumaištį.
Šokoladiniai saldainiai
Šokoladiniai saldainiai / Shutterstock nuotr.

Kakavos kainos pasiekė aukštumas

„Kavos draugas“ kūrybos direktorė Laura Baločkaitė 15min pripažino, kad šiuo metu šokolado pramonė patiria sunkiausią periodą per pastaruosius metus – kakavos pupelių kaina biržoje pasiekė aukštumas.

„Maži ūkiai susiduria su papildomais iššūkiais dėl naujų Europos Sąjungos reguliavimo aktų tvarumo srityje, reikalaujančių papildomų dokumentų ir didelės biurokratijos. Kai kuriems šis procesas yra per sudėtingas. Tai irgi turi įtakos pasiūlos mažėjimui ir kainų augimui“, – nurodė ji.

„Trading Economics“ duomenimis, pirmadienį kakavos kaina pasiekė apie 8173,74 JAV dolerių (apie 7490 eurus) už toną. To paties šaltinio duomenimis, per metus kakava pabrango 143,55 proc.

Shutterstock nuotr./Kakavos pupelės
Shutterstock nuotr./Kakavos pupelės

„Maxima“ pirkimų departamento vadovas Marius Tilmantas 15min pastebėjo, kad kakavos žaliavos kaina pasaulinėse rinkose pasiekia vis naujus rekordus, o tai vis labiau pajus ir šokolado bei kitų kakavos produktų vartotojai.

„Per metus kakavos žaliava pabrango 3,5 karto, o vien nuo šių metų vasario iki dabar fiksuotas kainos augimas siekia 30 proc. Dar didesnio kakavos pupelių ir kakavos sviesto kainų kilimo tikimasi rudenį“, – įspėjo M.Tilmantas.

„Vilniaus pergalės“ rinkodaros vadovas Justas Razmus antrino, kad nepanašu, kad situacija rinkoje artimiausiu metu pagerėtų, nes ne tik jų specialistai, bet ir pasaulio ekonomistai bei kiti žaliavų biržas stebintys ekspertai tam nemato pagrindo.

Veiksnys, sukėlęs rinkoje sumaištį

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis