Pavedimą suformuoja licencijuotas tarpininkas
Mokėjimo inicijavimo paslauga – toks mokėjimo būdas, kai mes norėdami sumokėti internetu, suteikiame mokėjimų apdorojimo tarpininkui trumpalaikę ribotą prieigą prie sąskaitos, kad tarpininkas mūsų vardu suformuotų ir atliktų pavedimą. Mokėjimas yra pilnai automatizuotas, saugus, nes tokią paslaugą siūlyti gali tik licenciją turintys mokėjimo paslaugų teikėjai, be to įstatymas draudžia prieigą prie tų asmens duomenų, kurie nebūti apsipirkimo paslaugai teikti, o bankas visada žino, kas ir kada jungėsi prie mokėtojo internetinės bankininkystės, nes licencijuotas tarpininkas bankui nurodo savo tapatybę. Toks tarpininkas tik prisijungia prie internetinės bankininkystės, suformuoja mokėjimo pavedimą ir, sulaukęs patvirtinimo, atsijungia.
Kiekvienam perkančiam ar mokančiam už paslaugas internetu (pvz. mokant už elektrą, dujas, ryšio operatoriaus paslaugas) tenka susidurti su mokėjimo iniciavimo paslauga, kai paspaudę mygtuką „apmokėti” esame nukreipiami į puslapį, kur prašoma patvirtinti mokėjimo būdą, tada į banko prisijungimo langą, kur turime patvirtinti mokėjimo iniciavimo nurodymą. Mokėjimas įvykdomas, el. parduotuvė iš karto apie tai informuojama, pirkėjas nukreipiamas atgal, į el. parduotuvę, be to gauna apmokėjimą patvirtinantį el. laišką.
Mokėjimo iniciavimo privalumai:
* mažesnė kaina, kurią už paslaugą moka el. parduotuvės;
* lengvai ir greitai el. parduotuvėje integruojamas sprendimas;
* pakankamai greitas mokėjimo ir įmokos gavimo procesas;
* pardavėjas akimirksniu informuojamas apie gautas lėšas, todėl apmokėjimas užskaitomas labai greitai, greičiau išsiunčiamos prekes ar suteikiamos paslaugos.
* nereikia suvedinėti mokėjimo duomenų, todėl nebaisu suklysti ir kartu labai paprasta.
Populiarumą skatina mažesni komisiniai
Mokėjimo inicijavimo paslaugą Lietuvoje teikia įvairios įmonės ir bankai. Tačiau kai kurios iš jų paslaugą teikia tik Lietuvoje, o štai „MakeCommerce“, siūlanti šią paslaugą už 1,5 proc. komisinį mokestį, skaičiuojamą nuo apdoroto mokėjimo sumos, paslaugą teikia Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, kas labai aktualu Baltijos šalyse savo veiklą plečiantiems verslininkams.
Mokėjimo inicijavimo paslauga patraukli mažesniais komisiniais mokesčiais, nes „Bank Link“ paslauga, kai atsiskaitymai atliekami naudojantis Lietuvos bankų bankininkyste, yra brangesnė. Pastaruoju atveju el. parduotuvės mokėjimo operatoriaus paslauga labiau techninė – mokėtojas nukreipiamas į banką, o pavedimą suformuoja bankas. Turbūt teko girdėti ne vieną smulkų verslininką skundžiantis, kad bankų imami komisiniai yra didoki?
Anksčiau dažnai minėtas „Bank Link“ privalumas – greitesnis mokėjimo procesas – jau nebeturi tokios didelės reikšmės: mokėjimo iniciavimo paslauga tapo populiariu mokėjimo būdu, tad nemažai pirkėjų yra pripratę taip atsiskaityti, be to žingsniai, kuriuos reikia atlikti mokant šiuo būdu, sumažinti iki minimumo.
Elektroninių verslų mokėjimų apdorojimo bendrovės „Make Commerce“ vadovas Lietuvai Eugenijus Toleikis atskleidžia, kad daugiau kaip 80 proc. įmonės klientų – prekybininkų mokėjimus savo elektroninėse parduotuvėse renka mokėjimo inicijavimo būdu. Šį mokėjimo būdą naudoja tiek patys didžiausi prekybininkai, tiek patys mažiausi. Daugelis prekybininkų papildomai dar siūlo atsiskaityti mokėjimo kortelėmis ar už pirkinius mokėti dalimis (šiuos mokėjimo būdus prekeiviams „MakeCommerce“ taip pat suteikia).
„Taip pat siūlome unikalią paslaugą, kuria dažnai naudojasi didieji prekybininkai – automatinį mokėjimo būdo perjungimą iš mokėjimo inicijavimo į „Bank Link“ – jei bankui kyla techninių problemų apdorojant mokėjimus mokėjimo inicijavimo būdu. Žinoma, bankuose dažniausiai viskas vyksta sklandžiai, tačiau mokėjimo inicijavimas sąlyginai yra naujovė, tad jei kartais kyla techninės problemos ir kurį laiką negalima apdoroti mokėjimo vykdomo mokėjimo inicijavimo būdu, mes tokiu atveju mokėjimus apdorojame „Bank Link“ būdu“,- naujovę pristato pašnekovas.
Greita integracija, greitas mokėjimas
Nepriklausomai nuo to kokį mokėjimo būdą prekybininkas nori siūlyti savo pirkėjams, daugeliu atveju užtenka įsidiegti jau paruoštą įskiepį į savo elektroninę parduotuvę, o tai padaryti užtrunka ne daugiau kaip 10 minučių. Mokėjimo inicijavimo paslauga yra alternatyva anksčiau dominavusiai „Bank Link“ paslaugai, tačiau visada reikia įvertinti ar tokia paslauga atitinka el. parduotuvės poreikius.
Ar tikrai parduotuvei pasirinkus mokėjimo iniciavimo paslaugą, pirkėjo kelias iki mokėjimo yra ilgesnis ir painesnis? Pasak „MakeCommerce“ vadovo Lietuvai Eugenijaus Toleikio, šiuo metu yra keletas techninių būdų teikti mokėjimo inicijavimo paslaugą. Vienas – mokėjimo tarpininko lange prašyti kliento suvesti savo elektroninės bankininkystės prisijungimus – tokį būdą ir teikia daugelis mokėjimo operatorių. „MakeCommerce“ neprašo kliento suvesti elektroninės bankininkystės prisijungimo duomenų savo lange, o iš karto nukreipia klientą iš elektroninės parduotuvės į banką, kur jis prisijungimo duomenis suveda banko el. bankininkystės prisijungimo lange.
Kai kuriuose bankuose, jau prisijungus prie elektroninės bankininkystės, klientui dar reikia paspausti sutikimo mygtuką, patvirtinant, kad leidžiama mokėjimo tarpininkui, jo vardu inicijuoti mokėjimą. Bet daugelyje bankų šio žingsnio jau nebėra ir klientui iš karto rodomas suformuotas mokėjimas, informuojant kad jei jis mokėjimą patvirtins, tai reiškia sutikimą, kad mokėjimų tarpininkas jo vardu inicijavo mokėjimą. Techniškai kalbant, skirtumų tarp „Bank Link“ ir mokėjimo inicijavimo, daugelyje bankų praktiškai jau nebeliko.
Galimybė rinktis nestabdo veiklos
Mokėjimo iniciavimo paslauga yra ganėtinai nauja, bet ji nuolat tobulinama ir nesklandumai vis retesni. Tačiau ką daryti jei ši paslauga sutrinka? Jei mokėjimų surinkimo paslaugą teikiantis el. parduotuvės mokėjimų operatorius neturi galimybės perjungti mokėjimo rinkimo režimo į „Bank Link“ ar galimybės atsiskaityti kreditinėmis kortelėmis, sutrikus mokėjimo iniciavimo paslaugai, el. parduotuvėje nebeįmanoma nieko nusipirkti. „Make Commerce“ savo klientams suteikia galimybę rinkti mokėjimus ne tik mokėjimo inicijavimo ir „Bank Link“ būdu, bet ir naudojant „Visa“ bei „Mastercard“ banko korteles.
„MakeCommerce įskiepiuose yra keletas unikalių funkcijų, ko kiti mokėjimų operatoriai nesiūlo. Viena – pinigų grąžinimų valdymas pačioje elektroninėje parduotuvėje. Jeigu klientas grąžina prekę, prekybininkas savo elektroninėje parduotuvėje, vieno mygtuko paspaudimu, gali grąžinti pinigus klientui. Naudojant kitus mokėjimų operatorius tai atlikti sudėtingiau, nes reikia jungtis prie mokėjimų operatoriaus sistemų, ieškoti konkretaus mokėjimo ir tik tuomet atlikti grąžinimus, o daugeliu atveju už tai papildomai ir sumokėti mokėjimų operatoriui, „Make Commerce“ pinigų grąžinimą klientams neapmokestina.
„Mūsų įskiepiuose įdiegti populiarių kurjerių tarnybų paštomatai, tad įdiegus vien tik mūsų mokėjimų įskiepį, iškarto atsiranda galimybė pasirinkti pristatymą į norimą paštomatą. Tai ypač mėgstama mūsų „Shopify“ platformos prekybininkų funkcija, nes įprastai, „Shopify“ sistemoje paštomatus galima pasirinkti tik jau atlikus mokėjimą, o mes šį žingsnį perkėlėme į apmokėjimo langą, tad klientai iškarto mato „Omniva“, „LP Express“, „DPD paštomatus“, – teigia „Make Commerce“ vadovas Lietuvai Eugenijus Toleikis.