„Akcizai augo nuo kovo 1 dienos, atitinkamai šį mėnesį pradėjo kilti alkoholinių gėrimų kainos, todėl, norėdami įvertinti akcizų pokyčio poveikį, turėtume nagrinėti pardavimus nuo 2017 metų kovo 1 dienos“, – teigia R. Apulskis.
Pavyzdžiui spirituoto vyno rinka krito 80 proc. Daugiau nei trečdaliu krito natūralių vynų, sidro ir stipriųjų gėrimų realizacija. Tuo metu alaus rinkos kritimas po akcizų padidinimo siekė tik 24 proc.
„Akivaizdu, kad didžiausią nuostolį patyrė vyno rinka. Tokį pokytį lėmė tai, jog šiai gėrimų kategorijai nuo kovo mėnesio akcizai buvo padidinti labiausiai“, – sakė Legalaus verslo aljanso vadovas Romas Apulskis.
Pasak jo, šie pokyčiai nėra galutiniai, norint objektyviai juos įvertinti, reikėtų sulaukti kovo mėnesio ir nagrinėti bent jau 12 mėnesių duomenis. Legalaus verslo aljanso vadovas taip pat atkreipia dėmesį į tai, kad dėl įsigaliojusių naujų alkoholio draudimų rinka toliau mažėja, todėl reikėtų vertinti tendencijas, o ne fiksuoti įvykusius pokyčius.