Stebėtojai tvirtina, kad maisto kainos auga, prekybos tinklai sako jas mažinantys

Prekybos tinklams skelbiant apie maisto produktų kainų mažinimą, jų analitikas sako, jog kainos nuolat auga.
Maxima
Parduotuvė / Arno Strumilos / 15min nuotr.

Kainas stebinčio portalo pricer.lt vadovas Arūnas Vizickas sako, kad maisto kainos kilo nuo praėjusių metų spalio ir tik šių metų gegužę stebimas maždaug 1 proc. pigimas. Jis pabrėžia, kad kai kur rinkoje yra maisto perteklius, tačiau kainų lygis nesikeičia.

„Gegužės mėnesį yra tam tikras pigimas, bet jis labai kosmetinis, iki vieno procento kainos pamažėjo. Tuo tarpu prekybininkai skelbia dideles nuolaidas, apie 15 proc. pigimą kalba (...). Kalbant apie prekinių ženklų krepšelį, jų kaina užkelta yra du kartus, palyginti su prekybos tinklų etiketėmis. (...) Juose šiek tiek yra mažėjimas, bet vidurkis vistiek nuolat auga“, – BNS sakė A.Vizickas.

Mėsa užauginama, gyvulius laikyti fermoje nebeapsimoka, darbuotojams mokėti reikia, pajėgumai yra, tai todėl mažinamos kainos.

Pasak jo, žaliavų kaina, pavyzdžiui, kiauliena ar vištiena pinga, nes karantino metu sumažėjo eksportas, neveikė maitinimo ir apgyvendinimo įstaigos, todėl gamintojai kainas sumažino, tačiau prekybos tinkluose jos laikosi aukštos.

„Mėsa užauginama, gyvulius laikyti fermoje nebeapsimoka, darbuotojams mokėti reikia, pajėgumai yra, tai todėl mažinamos kainos. Mūsų žiniomis, gamintojai, atsidūrę tokioje situacijoje, iš tikrųjų sumažino kainą, bet prekybos tinklai neskuba mažinti, nebent daro akcijas, bet šiaip bendrą kainų lygį numesti, tokio dalyko nėra ir tuo net nekvepia“, – sakė A.Vizickas.

Jo teigimu, kaimyninėje Lenkijoje situacija kiek kitokia, o maisto kainos mažėja kur kas sparčiau.

123RF.com nuotr./Moteris su vaiku parduotuvėje
123RF.com nuotr./Moteris su vaiku parduotuvėje

„Lenkijoje tinklai pamatė, kad rinka susiaurėjusi, žmonių piniginės atsiveria vis sunkiau, tai jie daro įspūdingas akcijas. Sviestas apie 60 centų už pakelį kainuoja, vištiena mažom kainom, vaisiai. Matosi, kad kovoja dėl kiekvieno vartotojo. Pas mus kol kas tokių nuotaikų nematome“, – teigė kainų analitikas.

Dėl koronaviruso krizės sumažėjus vartojimui, prekybos tinklas „Maxima“ gegužės viduryje paskelbė 15 proc. mažinantis 500 lietuviškų produktų kainas. Tuo metu A.Vizickas tokią akciją vadina „smegenų plovimu“.

„Šitą akciją galėtume pavadinti marketinginiu smegenų plovimu. 15 proc. nuolaida tiems prekiniams ženklams neaktuali, nes juos perka, tik kai akcija yra 30 proc. ar daugiau, nes visa kainodara tuose produktuose yra tokia, kad kainos pakeltos, o nuo jų periodiškai daromos nuolaidos“, – sakė A.Vizickas.

„Sviestas Lietuvoje kainuoja 2,19 euro už 200 gramų, jis perkamas tik tada, kai kaina būna 1,59 euro, 1,39 euro. O nuėmus 15 proc., kaina sieks apie 1,80 euro ir vistiek niekas jo nepirks, tai čia tiesiog akcija dėl akcijos. Sviesto kaina kitose šalyse siekia apie 3 eurus už kilogramą, o pas mus – apie 11 eurų. 15 proc. nuolaida nuo 11 eurų už kilogramą sviesto, tai yra juokas, pasityčiojimas“, – pridūrė jis.

Pricer.lt ketvirtadienį paskelbtas tyrimas rodo, kad pigiausių maisto produktų krepšelis gegužę per metus pabrango 5,98 euro, tačiau per mėnesį – gegužę, palyginti su balandžiu – sumažėjo 1,01 euro.

D.Dundulis: nėra jokio stebuklo – pinga žaliavos

Pricer.lt tyrimas rodo, kad antrą pigiausią prekių krepšelį siūlo prekybos tinklas „Norfa“ – čia krepšelis per mėnesį atpigo 58 centais iki 55,24 euro.

„Norfos mažmenos“ valdybos pirmininkas Dainius Dundulis sako, kad kainos iš tiesų sumažėjo dėl pingančių žaliavų.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Dainius Dundulis
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Dainius Dundulis

„Čia nėra jokio stebuklo, paprasčiausiai pinga žaliavinis pienas, žaliavinė mėsa ir dėl to visas šitas dalykas vyksta“, – BNS sakė D.Dundulis.

„Tik tiek, kad yra tų pigiųjų produktų, kaip, pavyzdžiui, pienas, kurį mes pardavinėjame po 35 centus – ten tikrai nėra ko mažinti, nes ir tada, ir dabar viską sudėjus neuždengs išlaidų“, – sakė jis.

Pas mus yra taisyklė – jeigu nors vienas konkurentas nuleido kainas ir mes tai žinome, mes iškart kainas leidžiame patys.

Jis taip pat tikino, kad „Norfa“ kainas nuolat mažina tolygiai su konkurentais.

„Pas mus yra taisyklė – jeigu nors vienas konkurentas nuleido kainas ir mes tai žinome, mes iškart kainas leidžiame patys. Ką mūsų konkurentai yra nuleidę, tai mes jau taip pat esame nuleidę, nebent 1-2 dienų klausimas“, – sakė „Norfos“ vadovas.

Komentuodamas „Maximos“ skelbiamą 15 proc. kainų mažinimą, D.Dundulis sako to net nepavadintų akcija – anot jo, akcija galima laikyti 25-30 proc. kainos sumažinimą.

„Aš 15 proc. iš viso nelaikau, kad tai yra akcija, paprastai akcijos kai yra daromos, tai nuolaida prasideda nuo 25-30 proc. Aš tuos 15 proc. pavadinčiau tiesiog kainos pasikeitimu“, – sakė jis.

„Visumoje visi tinklai daro tas akcijas, pagrindinis jų tikslas yra, kad kažkokiu būdu žmonės paragautų tuos produktus ir paragavę įsitikintų ir po to ateityje pirktų. Kai daroma akcija, tai praktiškai ir gamintojas, ir prekybininkas palieka be jokio pelno. Pagrindinis dalykas yra marketingas“, – svarstė D.Dundulis.

„Maxima“: kainas mažiname

Pasak pricer.lt, pigiausias prekių krepšelis išliko „Maximoje“ – per mėnesį jis atpigo 63 centais iki 51,99 euro.

Nepaisant kritikos, „Maximos“ atstovė Ernesta Dapkienė sako, kad tinkle daugelio prekių kainos mažėja.

„Maxima LT“ nuotr./Ernesta Dapkienė
„Maxima LT“ nuotr./Ernesta Dapkienė

„15 proc. sumažinome kainas 500 produktų mūsų prekybos tinkle, tarp kurių daugiausia yra pieno produktų ir mėsos gaminių, duonos, sausos bakalėjos prekių, žuvies ir jos produktų, konditerijos ir kulinarijos gaminių“, – BNS sakė E.Dapkienė.

„Planuojame, kad tokių lietuviškų prekių sąrašas 15 proc. sumažintomis reguliariomis kainomis toliau didės“, – pridūrė ji.

Anot jos, gegužę, palyginti su balandžiu, mažėjo agurkų, pomidorų, moliūginių daržovių, šaldytos konditerijos, juodos ir šviesios duonos su priedais kainos.

Anot pricer.lt, pigiausių maisto produktų krepšelis Lietuvos parduotuvėse per metus – gegužę, palyginti su pernai geguže – pabrango 5,98 euro (11,3 proc.), o per mėnesį – atpigo 1,01 euro (minus 1,7 proc.)

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos