Smulkiojo ir vidutinio verslo skatinimui Lietuvoje iki 2020 metų Europos Sąjunga skirs daugiau nei pusę milijardo eurų. Nemažas kąsnis atiteks įmonių tarptautiškumo didinimui, kitaip tariant, priemonėms, kurios turėtų padėti mažosioms ir vidutinėms įmonėms pažinti naujas rinkas, pradėti jose dirbti, galų gale, plėstis ten, kur pirmas žingsnis jau žengtas.
2014–2020 m. laikotarpiu, kaip ir ankstesniu, daug dėmesio sulaukė priemonė „Naujos galimybės LT“.
Naujos galimybės Lietuvos verslui versis, atrodytų, pakankamai paprastai – per jų dalyvavimą tarptautinėse parodose, mugėse ir verslo misijose, naujų sertifikatų įsigijimą ir pan.
Tačiau tarptautinio pripažinimo siekti vieniems yra sunku, todėl įmonėms, norinčioms dirbti svetur, sudarytos galimybės kreiptis dėl finansavimo pagal įvairias Ūkio ministerijos administruojamas priemones.
Pavyzdžiui, 2014–2020 m. laikotarpiu, kaip ir ankstesniu, daug dėmesio sulaukė priemonė „Naujos galimybės LT“. Kaip pabrėžė ūkio ministras Evaldas Gustas, ši priemonė „sulaukė verslo susidomėjimo ir prisidėjo prie išaugusių įmonių eksporto iniciatyvų, paskatino eksporto augimą ir sudarė prielaidas Lietuvos įmonių produkcijai patekti į alternatyvias rinkas.“
2014–2020 m. laikotarpiu pagal priemonę „Naujos galimybės LT“ jau paskirstyta 4,22 mln. eurų investicijų.
„Tikimės, kad ir 2014–2020 m. laikotarpiu ši priemonė Lietuvos įmonėms padės atverti dar daugiau galimybių pristatyti savo sukurtą produkciją tarptautinėse parodose ir verslo misijose ne tik Vakarų Europos, Šiaurės Amerikos ir Rytų Azijos valstybėse, bet ir tokiose šalyse kaip Omanas, Pietų Afrikos Respublika, Brazilija, Jungtiniai Arabų Emyratai“, – kalbėjo E. Gustas.
2014–2020 m. laikotarpiu pagal priemonę „Naujos galimybės LT“ jau paskirstyta 4,22 mln. eurų investicijų. Pavyzdžiui, informacinių ir ryšių technologijų sektoriui atstovaujanti asociacija „INFOBALT“ beveik pusę milijono eurų investuos į renginius, kurie padės mažoms ir vidutinėms įmonėms surasti naujų eksporto rinkų.
Asociacija suorganizuos net 42 renginius: 30 mažųjų ir vidutinių įmonių grupinių verslo misijų į užsienio šalis, surengs 2 tarptautines parodas Lietuvoje ir 10 parodų už Lietuvos ribų. Kiekviename renginių dalyvaus ne mažiau kaip 5 mažosios ir vidutinės įmonės. Pagal priemonę „Naujos galimybės LT“ parodose savo produkciją pristatys mažiausiai pora šimtų įmonių.
Iš viso pagal priemonę „Naujos galimybės LT“ į Lietuvos įmones bus investuota beveik 30 mln. eurų.
Pagal kitą Ūkio ministerijos administruojamą priemonę „Tarptautiškumas LT“ – bus teikiamos aukštos kokybės konsultacijos lietuvišką produkciją gaminančių arba lietuviškos kilmės paslaugas teikiančių labai mažų, mažų, ir vidutinių įmonių (toliau – MVĮ) grupėms eksporto klausimais, potencialių rinkų paieškos klausimais, taip pat siekiant jas suburti į klasterius, kas savo ruožtu suteiks didesnes galimybės plačiau išnaudoti tarptautines nišas, jungtis į tarptautinius tinklus ieškant partnerių, pristatant savo produktus ir paslaugas užsienyje.
Spartesnei eksporto plėtrai kartais koją pakiša ir produktų bei paslaugų sertifikavimo išlaidos. Joms padengti iki 2020 metų bus skirta beveik pusantro milijono eurų. Tiesa, įmonėms derėtų žinoti, kad ES investicijos gali sudaryti iki 50 proc. sertifikatų įsigijimo išlaidų.
Sausio mėnesį jau skelbtas kvietimas teikti paraiškas pagal priemonę „Expo sertifikatas LT“.
Sausio mėnesį jau skelbtas kvietimas teikti paraiškas pagal priemonę „Expo sertifikatas LT“. Poreikis buvo toks didelis, kad paramą teko padidinti nuo planuotų skirti 600 tūkst. eurų iki 1,146 mln. eurų.
Įmonėms į tarptautinius vandenis irtis padės ir pagal kitas priemones skirstomos investicijos („Expo konsultantas LT“, „Verslo klasteris LT“, „Faktoringas LT“).
„Smulkiojo ir vidutinio verslo konkurencingumo skatinimas yra vienas svarbiausių ES fondų investicijų veiksmų programos 2014–2020 prioritetų“, – yra sakęs ūkio ministras E.Gustas.
O apie tai, kaip smulkioms ir vidutinėms lietuviškoms žuvelėms seksis pasaulio vandenyne, skaitykite 15min.lt – papasakosime tikrai ne vieną sėkmės istoriją.