Sugedus lėktuvui kompensacija priklauso

Nors viešojoje erdvėje šiais laikais apstu informacijos, ką daryti, jei jūsų lėktuvas vėluoja ar skrydis yra atšauktas, tačiau visgi dar ne visi žino savo teises. Dažnai avialinijos nurodo, jog reisas atšauktas ar vėluoja dėl ypatingų aplinkybių ir taip užbėga už akių keleiviams, norintiems reikalauti kompensacijos, neva, ji nepriklauso.
Lėktuvas
Lėktuvas / 123rf.com nuotr.

„Išties, ypatingų aplinkybių metu – politinio perversmo, gamtos katastrofų ar tiesiog netinkamų oro sąlygų, dėl kurių gali kilti pavojus keliaujantiems žmonėms, kompensacija nepriklauso“, – pranešime žiniasklaidai sako turizmo teisės ekspertas, advokatų kontoros ADER advokatas Edmundas Rusinas.

Asm.archyvo nuotr./Advokatas Edmundas Rusinas
Asm.archyvo nuotr./Advokatas Edmundas Rusinas

Jis priduria, kad dažnai pasitaiko tokių atvejų, kai patys keleiviai technines kliūtis – lėktuvo gedimus ir panašiai, priskiria ypatingoms aplinkybėms ir numoja ranka nesitikėdami kompensacijos. „Netiesa, – teigia kelionių advokatas. – Europos Sąjungos Reglamentas nurodo, jog tokia priežastis nepateisina kompensacijos nemokėjimo."

Vėluojant lėktuvui daugiau nei 3 valandas arba atšaukus jį keleiviui priklauso kompensacija nuo 250 iki 600 eurų atsižvelgiant į kelionės atstumą. Be to, pašnekovas priduria, jog su panašia situacija ne kartą buvo susidūręs praktikoje, kuomet skrydis buvo atidėtas, nes trūko orlaivių. Ką vežėjai įvardino kaip techninę kliūtį: „Besikreipus į avialinijas buvo pateikta teisiškai argumentuota pozicija, dėl ko vežėjas neturėjo kitos išeities, kaip sutikti ir pripažinti, jog neturi jokių motyvų nemokėti kompensacijos – 250 eurų, kurių pareikalavome.“

E.Rusinas pabrėžia, jog bet kokiu atveju nukentėję keleiviai turi teisę kreiptis ir prašyti kompensuoti patirtą žalą. Ir neskubėti nuleisti rankų, kai avialinijos atsisako tai daryti.

„Pavyzdžiui, buvome susidūrę su situacija, kuomet oro vežėjas nurodė, jog skrydis atšauktas dėl oro eismo institucijų apribojimų, kurie nepriklauso nuo jo valios ir todėl kompensacija nepriklauso. Visgi, tiek faktiškai, tiek juridiškai pagrindus poziciją, jog ne dėl šios priežasties buvo atšauktas skrydis, gavome atsiprašymą už klaidingai pateiktą informaciją, pripažįstant kad skrydis buvo atšauktas dėl priežasčių, susijusių su lėktuvo eksploatacija ir tokiu būdu patvirtinant kompensacijos išmokėjimą“, – savo patirtimi dalinasi ekspertas.

Taip pat nereikia pamiršti, kad net jei jūsų skrydis atšauktas ar vėluoja dėl ypatingų aplinkybių ir kompensacija jums nepriklauso, avialinijos privalo pasirūpinti jumis – suteikti maistą, gėrimus, ryšio paslaugas ir net prireikus nakvynę. Taip pat keleivis turi teisę prašyti atgauti už bilietą sumokėtą sumą arba vykti artimiausiu reisu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis