Pavogė 14 tūkstančių eurų
„Antradienio vakare grįžtant iš kelionės mano vyras į mobilų gavo žinutę iš neva SEB banko „Gautas naujas pranešimas“ su nuoroda. Pastaruoju metu jis gaudavo daug žinučių iš banko, nes ėmėme paskolą, draudėme būstą, todėl vyras pagalvojo, kad ši žinutė dėl draudimo ar kitų banko reikalų“, – 15min pasakojo vilnietė, kurios vardas ir pavardė redakcijai žinoma. Ji parodė ir gautą žinutę. Pradžioje į telefoną plaukė banko žinutės, o vėliau atėjo ir pranešimas iš sukčių.
Paspaudus ant nuorodos, atsidarė naršyklė su elektroninės bankininkystės prisijungimu, kur vyras ir suvedė visus duomenis. Tuo pat metu atėjo kita žinutė, kad sukurtas naujas SMART ID.
„Iškart kilo įtarimas, o kai pasitikrinome sąskaitą pamatė, kad iš sąskaitos nuskaičiuota 14 tūkst. eurų. Per kelias minutes sąskaitą blokavome paskambinę į banką. Jau buvo 21 valanda, tikėjomės, kad pinigai nebus taip greitai nuskaičiuoti. Deja, mokėjimas buvo momentinis, todėl nežinome, ar pavyks atgauti šeimos santaupas“, – pasakojo moteris.
Nukentėjo per 10 asmenų
Lietuvos kriminalinės policijos biure pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl nuo sukčių nukentėjusių asmenų. Policijos duomenimis, nukentėjo daugiau kaip 10 asmenų, kurių nuostoliai sudaro keliasdešimt tūkstančių eurų.
„Šiuo metu vyksta pinigų grąžinimo iš bankų, į kuriuos buvo neteisėtai pervestos lėšos, procesai, todėl tikimasi, kad dalį lėšų pavyks grąžinti. Sukčiai naudojasi socialine inžinerija paremtomis sukčiavimo schemomis siekdami apgauti bankų klientus ir taip išvilioti prisijungimo prie interneto banko duomenis. Panaši sukčiavimo schema užfiksuota ir kitose kaimyninėse šalyse“, – rašoma pranešime spaudai.
Nukentėję žmonės gaudavo SMS pranešimus, kurie neva atsiunčiami iš banko.
Policija atkreipia dėmesį, kad SMS pranešimo siuntėjas gali būti ne telefono numeris, o banko pavadinimas.
Trumpoji žinutė informuoja žmogų, kad klientas gavo pranešimą, kuris yra pridėtoje nuorodoje. Atsidarius nuorodą klientai patenka į suklastotą tinklalapį, kuriame prašoma suvesti prisijungimo prie el. bankininkystės duomenis. Žmogui suvedus duomenis, sukčiai juos panaudoja sukurti SMART-ID paskyrą kliento vardu sukčiams priklausančiame įrenginyje.
„Atkreiptinas dėmesys, kad kai sukčiai sukuria fiktyvią SMART-ID paskyrą jūsų vardu – jūs gaunate pranešimą iš banko, kad yra sukurta dar viena SMART-ID paskyra. Taip sukčiai, pasinaudodami jūsų vardu sukurta SMART-ID paskyra prisijungia prie jūsų el. bankininkystės paskyros ir inicijuoja neteisėtas finansines operacijas tretiesiems asmenims“, – rašo policija.
Gavus tokias žinutes, Lietuvos policija rekomenduoja nespausti nuorodų SMS žinutėse, o atidarius interneto banko puslapį patikrinti naršyklės adreso lauką.
Primename, kad SEB bankas praėjusį ketvirtadienį SEB bankas išplatino įspėjimą apie sukčius, kurie banko vardu siuntinėja SMS žinutes – telefone jų neatskirsite, atrodys kaip eilinė SEB banko žinutė. Deja, įspėjimas jau buvo pavėluotas.