Atsinaujina 100-oje šalių
Trijų Baltijos šalių piliečiai programėlę „Smart-ID“ naudoja daugiau kaip 100 valstybių. Tai rodo jos atnaujinimo statistika, kai pasitelkiamas šiemet įdiegtas biometrinis autentifikavimas.
„Nuo vasario pabaigos „Smart-ID“ paskyrą jos naudotojai gali atsinaujinti, prasitęsti ar įsidiegti į naują telefoną neišeidami iš namų – pasinaudoję biometriniu autentifikavimu ir mobiliajame įrenginyje turima „Smart-ID“ programėle. Taip pat ši nauja funkcija riboto funkcionalumo paskyrą „Smart-ID Basic“ leidžia pasikeisti į visateisę „Smart-ID“, – pasakoja programėlę sukūrusios bendrovės „SK ID Solutions“ verslo vadovas Lietuvoje Viktoras Kamarevcevas. – Lietuvos gyventojų šia unikalia funkcija šiemet jau pasinaudota daugiau kaip 158 tūkst., o iš viso – apie 300 tūkst. kartų.“
Jis atkreipia dėmesį, kad dėl tarptautinių saugumo reikalavimų autentifikavimo ir pasirašymo internete paskyra galioja trejus metus. Suėjus šiam terminui „Smart-ID“ paskyrą reikia atsinaujinti.
„Apie tai klientai gauna priminimus, kuriuose, pabrėžiu, nėra aktyvių nuorodų. Taip pat žinotina, kad atnaujinti „Smart-ID“ paskyrą galima tik per programėlę, kurią naudotojas turi savo mobiliajame įrenginyje. Jokia aktyvi nuoroda niekada nėra siunčiama su prašymu atnaujinti asmeninę paskyrą, o visa informacija ir nurodymai dėl atnaujinimo yra pateikiami tik programėlėje“, – primena V.Kamarevcevas.
Beje, ir patys „Smart-ID“ naudotojai gali pasitikrinti savo paskyros galiojimo laiką. Atsidarius programėlę meniu reikia spustelėti „Naudotojo informacija“. Laukelyje „Paskyra bus aktyvi iki“ nurodyta, iki kurios datos galioja paskyra.
Budrumas – apgavystėms išvengti
Pastaruoju metu internetiniai sukčiai siekia pasinaudoti programėlės populiarumu ir siuntinėja el. laiškus (angl. email phishing) ar trumpąsias žinutes (SMS) (angl. smishing) su nuorodomis atsinaujinti „Smart-ID“. Šios nuorodos veda į apgavikų sukurtus tinklapius, per kuriuos bandoma išvilioti pinigus iš žmonių bankų sąskaitų.
„Apgavikai, matyt, niekada nenurims ir pasinaudodami socialine inžinerija ieškos vis naujų būdų, kaip išvilioti pinigus. Todėl primenu, kad nei bankai, nei kitos finansų ir su jomis susijusios institucijos niekada nesiunčia el. laiškų ar žinučių su aktyviomis nuorodomis. Taip pat žinotina, kad nei bankų darbuotojai, nei „Smart-ID“ specialistai niekada neprašo nei el. laiškuose, nei žinutėse, nei skambindami jokių asmeninių ir jautrių duomenų: nei banko prisijungimo ar atpažinimo kodų, nei PIN kodų, nei asmens kodo.
Sukčiai dažnai stengiasi savo taikinius paveikti netikėtu paros laiku, skubina atlikti veiksmus, todėl būtina nepasiduoti spaudimui ir į situaciją pažvelgti ramiai, neskubant. Reikia neužmiršti, kad atnaujinti „Smart-ID“ paskyrą galima tik per programėlę, kurią naudotojas turi savo mobiliajame įrenginyje, o jeigu kilo bet kokių abejonių – pačiam skambinti mūsų klientų aptarnavimo tarnybai“, – akcentuoja V.Kamarevcevas.
Išlikti atidiems naudojantis „Smart-ID“ gali pagelbėti ir trumpas testas, kuris padės atpažinti sukčių pinkles. Testą rasite „Smart-ID“ tinklapyje.